Re: W ogole o koszmarnych polskich literach - prawie manifest

Autor: Artur Bartnicki (st60894_at_sco.zsi.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 01 Jul 1996 - 20:46:02 MET DST

Uffff....

yskarock_at_cyf-kr.edu.pl (Piotr Karocki) wrote:
> ale dlaczego tyle (na sztuki) nowych problemow pojawilo sie w wersji PL,
> a w wersji SU juz nie? czy ten wredny Ms moze tak pisal kod, zeby sie
> dalo do cyrylicy przetworzyc a do polskich znaczkow to juz nie?

Nie chcialem sam podawac wnioskow, bo wydawalo mi sie, ze to bedzie
zbedna lopatologia... Przeciez napisalem powyzej: bledow nie powinno byc,
jesli program jest dobrze zaprojektowany. Jesli po tlumaczeniu bledy
sie pojawiaja, to PROGRAM NIE BYL DOBRZE ZAPROJEKTOWANY. I tyle.

A w przypadku tworzenia partyzanckiego wszelkie charakterystyki sa
mozliwe. O ile pamietam, to wersja SU powstawala pozniej, niz PL.
Moja sugestia: w PL wylazly bledy -> poprawiono je w US -> ta US byla
podstawa dla SU. A PL juz sobie taka zostala...

> tyle tylko, ze to powodowaloby, ze wersja lokalna wychodzi po roku czy
> dwu; po tak dlugim czasie, jak trwalo docieranie wersji US (czy niewiele
> krotszym). testy MUSZA byc uproszczone, gdyz wersje lokalne (aby mialy
> sens) musza pojawiac sie najwyzej miesiac-dwa pozniej, niz wersja
> oryginalna. uproszczone oznacza, ze zaklada sie odpowiedni poziom
> kompetencji tlumaczy i to, ze wiedza oni, gdzie mogli wprowadzic bledy w
> trakcie tlumaczenia i sami to sprawdza.

Do kompetencji tlumaczy powinna nalezec poprawnosc jezykowa i logiczna
pojawiajacych sie na ekranie informacji. NIE POPRAWINOSC KODU! Poprawnosc
kodu jest zadaniem dla programistow.

Jesli natomiast program jest dobrze zaprojektowany, to nie widze powodu,
aby wersja PL wychodzila z az takim opoznieniem. Zauwaz, ze przy optymalnym
projekcie interfejs powstaje PRZED wiekszoscia kodu. I mozna go zaczac
tlumaczyc niemal rownolegle z kodowaniem.

W przypadku Merlina (z przeciekow) jest tak, ze tlumaczenie przebiega
rownolegle z powstawaniem wersji US, i docelowo finalny build ma generowac
wszystkie (lub wiekszosc) wersji narodowych.

--
Archie(tm)
"Before entering a dark room ensure it has walls.