Re: Cennik WARMANa

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 20 May 1996 - 15:59:45 MET DST

Dnia 20 May 96 o godz. 15:44, Wojtek Sylwestrzak napisal(a):

> Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
>
> : > Warman oferuje inne uslugi niz NASK.
> : >
> : To wytlumacz, na czym polega roznica...
>
> W zasadzie nie mnie to tlumaczyc, ale na moj rozum to tak:
>
> 1. WARMAN ma polaczenie do NASK linia 2Mbps, wiec ta przepustowosc
> rozklada sie na cala Warszawe. W zwiazku z tym cena powinna tez byc
> odpowiednio nizsza. W przeciwnym razie kazdy wolalby podlaczyc sie
> do NASKu (chyba, ze NASK odmowi - odsylajac do WARMANa).
>
> 2. WARMAN oferuje tez polaczenia wewnatrz Warszawy (bez routingu do
> [...]
No wiec patrzac na cennik NASKu to sa w nim pozycje odpowiadajace i 1. i 2. z
tego co napisales powyzej. Cena uslugi 2. jest istotnie znacznie nizsza. W
przypadku lacza 256 kbps - za 1. 4800 zl/mies. + ruch (lub 25600 - sic! -
zl/mies. bez oplat za ruch), za 2. 750 zl/mies. + ruch. Cena za MB w
przypadku ruchu ograniczonego tylko do sieci miejskiej chyba tez jest nizsza.
Poczytaj cennik.
Moim zdaniem to NASK nie ma co "odsylac" do WARMANa, bo to jest fizycznie
jedna i ta sama instytucja, z tym samym adresem biura, numerem telefonu i
faxu. Pewnie NASK przyjmuje klientow w jednym pokoju a WARMAN w drugim obok.
I chyba jest tak (nie jestem w Warszawie, to nie wiem na pewno), ze
przylaczaniem wszystkich klientow z Warszawy do NASKu/WARMANa zajmuje sie
WARMAN, a bezposrednio NASK tylko tych spoza Warszawy.
Zreszta mamy na liscie przedstawicieli NASKu, moze to wyjasnia?
Co do kosztow amortyzacji sprzetu WARMANa, to niestety jest to pozycja
explicite ujeta w bilansie NASKu i uwzgledniana przez NASK we wszelkich
obliczeniach kosztow dostepu do Internetu, ustalaniu cennikow itp. Tak ze nie
tylko abonent z Warszawy, ale i kazdy abonent NASKu w kraju placi czesc
kosztow amortyzacji WARMANa!!! To zreszta byla jedna z rzeczy wytykanych
NASKowi przy okazji protestu "cennikowego".
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl