Re: A ja o polskich literkach...

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 09 May 1996 - 08:55:03 MET DST

Janusz A. Urbanowicz wrote:
> [...]
> pegasus) a do www to beda mieli albo NCSA Mosaic (nie ma forsy na NS) albo
> Xdenu via nfs lub novell + cos pod xwin. I bede im wybijal z glowy uzywanie
> produkcji MS po tym jak wczoraj siedzialem 2h i probowalem zainstalowac
> explorera z kompaktu. Explorer, owszem sie zainstalwoal ale nie moglem w
> zaden sposob zmusic zeby sie zainstalowal MS Internet Client (kupa rozych
> rzeczy) z tego samego kompaktu. W tym takze instalacji odmowily wszelki
> potrzebne rzeczy systemowe, lacznie z cala kupa dll-i. I teraz esplorer jest
jakos tak to jest na tym swiecie, ze zeby miec poprawnie skonfigurowanego MS nalezy zainstalowac
Win95 PanEuro, Office Pro 95 US, i do tego dodac slownik z Office PL. Wtedy wszystko dziala i
jest dobrze. Nic sie nie wiesza.
jak tylko sie zainstaluje cokolwiek polonizowanego, zaczynaja sie klopoty.

> Nalezy zaznaczac czy ma sie na mysli uzytkownika komercyjnego w polsce czy
> na swiecie i brac pod uwage ze najpopularniejszym polskim LANem jest Novell,
> co wiaze sie z nieco innym doborem narzedzi.
pisales, ze nie stac.
ale dalej w PL kupuje sie Novella, do tego Win do kazdego stanowiska.
a ja bym instalowal tylko Win, i zalozyl siec Win. oszczedzam na Novellu. i juz stac mnie na np.
Netscape FastTrack servera za $200 (cena komercyjna).
Do WWW instalowalbym Netscape pod MsWin (albo IExplorer, bo taniej, choc gorszy).
nie instalowalbym zadnego Unixa; nie jest on potrzebny do niczego, a za niego sie placi, i to
duzo (zwykla firma juz ma osobe do komputerow, ktora musialaby odeslac na kursy Unixa, a potem
mu duzo wiecej placic). Znam pare miejsc, gdzie nie ma Unixa, a maja siec lokalna podpieta do
Internetu, wszystkie uslugi z wnetrza sa dostepne, caly swiat ma WWW, ftp czy cokolwiek.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,