A ja o serwerach HTTP...

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 04 May 1996 - 00:14:17 MET DST

Piotr Karocki wrote:

[...]

> dlaczego ma tak nie byc? powaznie, teraz nie chodzi mi o swieta wojne ale o konkrety.
> jedynym (wg mnie) konkurentem dla IIS jest Netscape Commerce Server (czy nowszy Enterprise).
> Serverow jest duzo, ale umozliwiajacych porzadna wspolprace np. z bazami danych - niewiele.
> a jedynie taki server ma szanse powaznych zastosowan.
> wiekszosc serverow w Polsce moze rownie dobrze zamienic server WWW na FTP i zmienic odwolania
> z http na file. nikt nie zauwazy roznicy.

I beg to differ. Ktora katedre uniwersytecka/szkole w Polsce stac na Netscape Commerce?
Czy np. Apache z modulem PHP/FI nie wystarczy? Prosta integracja z mSQL lub Postgresem95,
wkrotce tez z innymi bazami, poza tym dla programisty zrodla i wszystko za $0.00.
Apache w tej chwili ma prawie 30% rynku serwerow, wersje z SSL, otwarte API, mnostwo
pozytecznych modulow (np. prawie gotowy server-side perl). Dla jakich "powaznych zastosowan"
to nie wystarcza?

A co do polskich serwerow - dajmy moze ludziom troche czasu. Akurat przygotowywanie
zawartosci serwisu (czyli np. tych baz danych przez WWW) zalezy bardziej od wysilku
organizacyjnego danej jednostki niz technicznych mozliwosci serwera. Niezaleznie od
uzywanego oprogramowania, baza adresowa czy inna sama sie nie zrobi.

--
Grzesiek Staniak
gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl