w3cache and security

Autor: Marian Otremba (marian_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 13 Mar 1996 - 03:29:07 MET

Nawiazujac do bardzo intesywnej wymiany zdan na tej liscie na temat
w3cache zadam pytanie : Jak ma sie w3cache do security ?

Pozornie nie ma to nic wspolnego. Dzisiaj jednak przekonalem sie ze ma
cos wspolnego.
Problem polegal na tym ze zarejestrowalem sie w bazie informacyjnej w
Stanach. Wypelnilem kwestionariusz i po chwili otrzymalem w postaci
dokumentu html potwierdzenie - a w nim moj login i password !. Dokument
ten - jak sadze - jest teraz w cache sieciowym. Ten sposob rejestracji
zapewnie zostanie zmieniony przez firme gdy usluga stanie sie platna ( na
 razie jest bezplatna) i firma bedzie przesylala informacje zakodowane.
Ale zeby w pelni korzystac z bazy firma udostepnia mi oprogramowanie,
ktore mam : nie udostepniac nikomu. Ba ale znow wpadnie w lapy cacha
(choc tego nie jestem pewny - ktos tu pisal ze FTP nie jest cache'owany?)

   Uzywam na codzien cache sieciowy i bardzo sobie cenie to ulatwienie.
Ale mysle ze opisany problem bedzie w przyszlosci narastal. Pytanie wiec
do admistratorow w3cache - czy takie przechwytywanie 'w locie' informacji
przekazywanych w sieci jest calkiem legalne.
 Moze w przyszlosci pojawi sie jakies oznaczenie dokumentu, ktory nie
moze byc cache'owany ?.

 marian otremba