Re: Ja juz mam tego dosyc

Autor: Michal Krzeminski (mike_at_polbox.com.pl)
Data: Sun 10 Mar 1996 - 14:20:41 MET

On 10 Mar 1996, Irek Neska wrote:

> Polecam czytanie listy pl.internet.komunikaty i ogladanie serwera WWW NASK.
> Bylo i jest tam wyjasnione co sie dzieje z laczem Warszawa-Sztokholm w poznychh
> godzinach nocnych na przelomie zimy i wiosny. W przyszlosci sugeruje

Dobra, sa jakies cholerne zacmienia i co z tego. Moze w takim razie
dowiem sie czemu ebone nie dziala tak jak nalezy (z mojej praktyki wynika
ze nie dziala wogole). W zasadzie nie powinno mnie to obchodzic, ktos juz
napisal ze jesli chcecie robic takie wymowki to zmiencie nazwe na
"NASK, routowanie pakietow w godz. 11-21:30". Kupcie se lepsze lacze bo mnie
naprawde malo interesuje czy ptaki siadajace na LBNie zaklocaja lacznosc.
Podpieranie sie faktem, iz laskawie raczycie nas poinformowac o zanikach
niczego nie rozwiazuje. Poza tym sytuacja powtarza sie wielokrotnie w ciagu
dnia co jest co najmniej zastanawiajace bo tutaj rzeczone zaniki nie wchodza
w rachube. Powiem wiecej, jestem w trakcie pisania malego programu ktory
raz na kilka minut bedzie sprawdzal droznosc polaczen na swiat i rezultat
zapisywal do logu. Nie omieszkam podzielic sie rezultatami kiedy zacznie
dzialac. Problem polega na tym, ze cala sprawe moglbym swobodnie olac, gdyby
nie fakt ze za kazde, najdrobniejsze zachwianie lacznosci to JA dostaje po
lbie od moich uzytkownikow, a jest ich wiecej niz kilku, mam nadzieje ze
jestescie to w stanie zrozumiec ze lacza 2Mbit nie kupilem po to zeby sobie
ogladac na nim WWW z komputera pod windowsami, i to najlepiej www.nask.org.pl.

> wpierw zorientowanie sie w przyczynach problemow o potem dopiero wysylanie
> tego typu inwektyw na liste. Jezeli Pan zauwaza "kilkadziesiat razy dziennie"
> zaniki routingu na swiat to prosze nas o tym powiadamiac i bedziemy starali
> sie zorientowac jaki jest problem. My ze swojej strony jedyne co obserwujemy,

Moze najpierw dokupcie sobie ze dwie linie telefoniczne, bo 268000 jest
non stop zajete. Naprawde, probowalem.

> to w 100% zajete oba nasze lacza miedzynarodowe i stad wystepuja duze
> opoznienia w lacznosci ze swiatem. Ja widac duzo latwiej jest oczerniac kogos
> publicznie niz wspolpracowac z tym kims.

Szkoda ze nie nagralem rozmowy telefonicznej z pracownikiem Warmana,
kiedy to probowal mnie przekonac ze z routerem do ktorego jestem wpiety
jest wszystko w porzadku, dopiero gdy zazadalem przezsukania sysloga do
ktorego router zrzuca komunikaty laskawie zauwazyl ze dwa razy upadlo mi
lacze (na poziomie fizycznym! line is down, protocol is down, LEDy na
modemie wygaszone) w srodku dnia. Dziekuje serdecznie za taka wspolprace.

 Michal Krzeminski
 Polbox On-Line Service Network Administrator * mike_at_polbox.com.pl * IRC
 nick psychop * Fax/Phone +48 22 6656363, +48 22 230797 * fido 2:480/64

 motd: " It's nice to be important, but it's more important to be nice ! "