Re: w3cache

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Fri 08 Mar 1996 - 12:47:06 MET

js_at_uci.agh.edu.pl (Jaroslaw Strzalkowski) wrote:
> [...]

>: URLa http://www.yahoo.com/headlines/ zobaczyc 8 marca a nie 26 lutego.
>
>Nawet sam Netscape stosuje jakies kaszowanie i jesli administrator yahoo
>nie zadba o informowanie odbiorcow (w metainfo - pole Expires) o tym,
>ze pewne informacje maja okreslony czas waznosci, to bedziesz mial opisany
>problem i bez stosowania w3cache.
>Tak wiec mysle, ze opisany przez Ciebie problem jest pozorny (przynajmniej
>dla wskazanego przykladu).
>No chyba ze podobnie jak Jane z powiesci Carda lacza z innymi komputerami
>masz szybsze niz dysk lokalny i w zwiazku z tym wylaczasz _wszelkie_

Prosze nie zwalac odpowiedzialnosci na innych: w Netscape mam wlaczony cache
(takze dyskowy) oraz opcje "verify once per session" i nie mam problemow -
dostaje aktualna wersje. To nie blad administratora yahoo tylko admina w3cache
- bo po wylaczeniu w3cache wszystko dziala tak jak powinno (niezaleznie czy na
yahoo o cos zadbali, czy nie). A poza tym to byl tylko przyklad - problem
dotyczy wiekszosci serwerow.
Uprzedzam od razu odpowiedz, ze serwera w3cache nie da sie tak skonfigurowac,
zeby sprawdzal, czy dokumenty sa aktualne. Da sie - bo juz z takimi pracowalem
(nie w Polsce). Jak to robily niestety nie wiem.
Nie wylaczam wszelkich mechanizmow cache'u -tylko, jak powiedzialem wyzej, w
przeciwienstwie do w3cache.agh.edu.pl mechanizmy wbudowane w Netscape dzialaja
poprawnie.

>: Od razu wyjasniam dlaczego nie zglosilem tego administratorowi serwera:
>: po pierwsze nie podal swojego adresu (jest tylko adres do admina na
>: Politechnice),
>
>? Nie rozumiem. Jesli przeszedles na strone na PK, to faktycznie nie bylem
>tam podpisany (no bo niby jak).
>Ale moj e-mail adres jest chociazby na glownej stronie AGH.

Na stronie znajdujacej sie na AGH jest informacja: "blizsze informacje na temat
w3cache uzyskasz tutaj". "Tutaj" rzeczywiscie jest na Politechnice - co nie
zmienia postaci rzeczy, ze nie jest powiedziane kto zarzadza w3cache na AGH.
A poza tym odpowiedz jest taka, jak sie spodziewalem: "problem jest pozorny".

Chyba, ze cos trzeba jeszcze ustawic w Netscape - jesli ktos cos wie na ten
temat, bede wdzieczny za informacje.

                                                Andrzej Eilmes