Re: w3cache

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 09 Mar 1996 - 22:38:39 MET

Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl) wrote:

: Prosze nie zwalac odpowiedzialnosci na innych: w Netscape mam wlaczony cache
: (takze dyskowy) oraz opcje "verify once per session" i nie mam problemow -
: dostaje aktualna wersje. To nie blad administratora yahoo tylko admina w3cache

A co tak naprawde robi ta opcja ?

: Uprzedzam od razu odpowiedz, ze serwera w3cache nie da sie tak skonfigurowac,
: zeby sprawdzal, czy dokumenty sa aktualne. Da sie - bo juz z takimi pracowalem
: (nie w Polsce). Jak to robily niestety nie wiem.

O ile wiem, zaden z serwerow cache nie wykorzystuje obecnie
pola If-Modified-Since ani Expires (zreszta wiekszosc serwerow http
nie zawiera informacji Expires). Natomiast Harvest cache (uzywany przez w3cache)
potrafi robic uzytek z pola Last-Modified.

: Nie wylaczam wszelkich mechanizmow cache'u -tylko, jak powiedzialem wyzej, w
: przeciwienstwie do w3cache.agh.edu.pl mechanizmy wbudowane w Netscape dzialaja
: poprawnie.

No, tu bym sie spieral. Dzialaja inaczej. Ale raczej niepoprawnie
(chyba, ze oczekujemy od cache'a, ze za kazdym razem sprawdza aktualnosc
dokumentow - a to jest jakis grube nieporozumienie).

: Chyba, ze cos trzeba jeszcze ustawic w Netscape - jesli ktos cos wie na ten
: temat, bede wdzieczny za informacje.

Trzeba poczekac na:

1. kolejna wersje netscape, ktora prawdopodobnie bedzie miala
   lepiej rozwiazany problem wspolpracy z cache-serwerami
2. nowa wersje harvest cache, ktory bedzie mogl byc skonfigurowany tak,
   zeby wykorzystywal If-Modified-Since
3. Serwery dzialajace w HTTP 1.1, gdzie bedzie Cache-Control
4. wyrzucic na smietnik serwery uzywajace HTTP 0.9 (a jest jeszcze
   takich troche).

--w