Re: Edytory HTML...

Autor: Piotr Owczarek (piotrek_at_ss1.tagor.pl-net.pl)
Data: Fri 02 Feb 1996 - 11:50:41 MET

On Fri, 2 Feb 1996 coven_at_pwr.wroc.pl wrote:

> To teraz kilka slow od praktyka:
> Wbrew temu, co sie wielu ludziom wydaje, te wszystkie "edytory HTML-u" zamiast
> cokolwiek ulatwiac, utrudniaja tylko robote. Znacznie prosciej jest pisac
> rzczywiscie w HTML-u i wiedziec co sie robi, niz zastanawiac sie, co tez ten
> cholerny edytor stworzy. Nie wspominajac o tym, ze HTML generowany przez takie
> ustrojstwo jest dosc nieczytelny (a bardzo czesto chce sie przeanalizowac KOD
> HTML-owy, a nie tylko to, jak toto wyglada na browserze).

Dlaczego tak sadzisz ? Ja np. stworzylem kilka serwisow poslugujac sie
proghramikiem do robienia html - HotDogPro, i nie wyobrazam sobie, jak
bym mial to wyszystko pisac np. w vi. Moge od razu podgladnoc, jak to
bedziw wygladalo na przegladarce netskapowej, a jak na innej. Po za
tym mam mozliwosc sprawdzenia calego dokumentu, czy nie ma jakis bledow, typu
niezamkniete >, itp.

> Co do Netscape i rozszerzen - one sa bardzo fajne (i czesto uzyteczne, wbrew
> temu, co niektorzy tu twierdza), ale cala sztuka ich uzywania polega na tym,
> zeby dokument korzystajac z nich byl jednoczesnie czytelny na lynxie, np.
> tworzac tabelke nalezy pomyslec o umieszczeniu <br> na koncu kazdej komorki...

Ja robiac strone robie ja dla usera, ktory posuguje sie jakims madrym
browserem, typu Netscape, WebSurver, itp. Jesli ktos ma terminal znakowy,
to niech kozysta z gophera, a nie www, bo to raczej mija sie z celem.
Wieksza czesc serwisow www jest przeciez robiona tak, by zaprezentowac
sie jak najlepiej - tapety, fotki itp.

> Jedna z zalet Netscape'a (dla jego uzytkownikow), a jednoczesnie jedna z
> bardziej denerwujacych wad (dla mnie - czyli uzytkownika na ogol lynxa :^) )
> jest idiotoodpornosc Netszkapy - niedomkniety cudzyslow, czy brak srednika na
> koncu entity sa przez N. ignorowane - niestety wielu "tworcow" testuje swoje
> strony tylko na N. i nie zauwaza swoich bledow - a strony sie potem nie da
> czytac.

I to znow sie klania HotDog.

                                                Piotrek

        The Mining Equipment Factory "TAGOR" Network Administrator

                      http://www.tagor.com.pl/tagor
                      e-mail : piotrek_at_tagor.com.pl