Re: Edytory HTML (bylo: zlota netszkapa)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 31 Jan 1996 - 00:37:52 MET

> From: alex_at_p327.phys.uni.torun.pl (Janusz A. Urbanowicz)

> Zamierzeniem tworcow HTML bylo stworzenie czegos co
> byloby platform- i display- independent, jednolitego dla calej sieci.
> A obecnie mamy taka sytuacje jak w innych dziedzinach zycia komputerowego,
> pojawily sie niezgodnosci miedzy roznymi wersjami roznych produktow itd.

"Platform- i display-independent" ???
Pobozne zyczenia. Niezaleznosci od platformy i sprzetu *nie ma i nie bedzie*.

> Do niedawna jedna z idei obecnych w internecie byla niezaleznosc od
> sprzetu, podejscie do problemu w ten sposob zeby uzytkownicy mogli z tego
> rozwiazania skorzystac niezaleznie od tego na jakiej platformie pracuja. NS
> zlamala te zasade niestety.

Idea internetu bylo, i jest, to, zeby komputery uzywajace roznych platform
mogly sie ze soba porozumiec. Ale pelna niezaleznosc od sprzetu to moze byc
co najwyzej w warstwie sieci i transportu... W warstwie *prezentacji* nie
bedzie jej *nigdy* !!!
I nie bylo. Polskie literki w jednym mailerze sa, w innym nie... od zawsze ;-)

> Dodam jeszcze jedna rzecz, juz calkiem z prywatnego punktu widzenia. Duzo
> korzystam z WWW (uzywajac Mosaic :-)))) i musze stwierdzic ze 7 na 10 stron
> uzywajacych NS extensions jest albo brzydkich albo nieczytelnych. Sa ladne
> perelki ale to jest kropla w morzu. Nie korzystanie z NS ext nie gwarantuje
> estetycznosci ale przynajmniej daje ogladaczowi to ze strona nie ma na
> pomaranczowym tle we fraktale czerwonych liter ktorych wogole nie widac,
> albo ze anchory i tekst maja tak zblizone kolory ze moj browser pokazuje je
> kolorem takim samym. Takie jest moje zdanie. Dixi

A z tym sie zgadzam. Ja duzo korzystam z WWW uzywajac NS (!!!) i moge
powiedziec to samo (!!!).
Np. nagminne jest wstawianie takiego tla i takich kolorow tekstu na tym tle,
ze nic nie widac i trzeba tlo wylaczac. :-(
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl