Re: Bydgoszcz ???

Autor: Maciek Kolodziej (maciek_at_solidex.krakow.pl)
Data: Fri 19 Jan 1996 - 02:43:37 MET

Witam,
Wojtku piszesz o Bydgoszczy i o ich klopotach z NASK-iem, a gdy ja pisalem
na liscie o tym jakie to maja dobre lacze (sic) to Lukasz Ploszajski byl
mily i odpowiedzial mi (a bylo to na poczatku grudnia) ze do Bydgoszczy
to NASK ma lacze 256kB ( i to niejedno !!!)
Nie jest tak zle ... w Bydgoszczy lacze jest (nawet wiem gdzie) tyle ze z
Internetem to ono ma niewiele wspolnego i nasi Internauci z tego miasta bawia
sie w sieci za posrednictwem linii 9600 asynchronicznie, z siecia klasy B
rozrzucona pomiedzy: Bydgoszcz, Torun, Olsztyn, Elk (i okolice) co mozna
sprawdzic w DNS-ie, z serwerami DNS-u przenoszonymi od jakichs 2 miesiecy
w Toruniu, z satelitarnym laczem do Warszawy, itp. Jednym slowem horror !
Ostatnio Postmaster z Bydgoszczy (glowna domena i koordynacja) poprosil
mnie o wskazanie mozliwosci poprawienia funkcjonowania poczty, niestety
nie moga sie posilkowac serwerami SMTP poza regionem, bo np. NASK nie zyczy
sobie wykorzystywania swoich hostow do posrednictwa z MX-em ;-)
Sunic w Szwecji tez byl krytykowany na listach, no to z niego rezygnuja,
slowem parodia bez szans na powodzenie zmian.
A w Bydgoszczy sieci rosna, kilka domen juz jest, komercyjny dostep az sie
prosi, tylko jak ... Ano tak jak w calym polskim Internecie, czyli na zywiol
i bez przygotowania.
Mam prosbe do Kolegow w Warszawie, moze do czasu unormowania sie sytuacji w
Bydgoszczy (no i pod warunkiem ze cenniki nie zalamia plynnosci finansowania
Waszych sieci) pozwolicie administratorom z Bydgoszczy na dolozenie MX-a
dla ich domen ze wskazaniem na ktorys z waszych serwerow zamiast do Sunetu

Kopie listu przesylam na liste oraz wprost do administratora domeny
atr.bydgoszcz.pl
Krzysztofa Sobieckiego
e-mail: krzychu_at_sun1.atr.bydgoszcz.pl

Pozdrawiam
Maciek Kolodziej

 Thu, 18 Jan 1996, Wojciech Myszka wrote:

> ---
> Nie tylko mozna, ale nalezy... Ale, jak? To MY mamy sie dogadywac?
> Do kogo ta Bydgoszcz podpieta? Niech sie dogadaja! Mozna tez dogadac
> sie zeby tam postawic hosta MX ktoremu bedzie latwiej przepchac poczte.
> Ale to elementarz, trzeba tylko chciec :-(

                                  ________
     Maciej Kolodziej /_____/_/ ul. Piastowska 44
                                _\___\__/ 30-067 Krakow, Poland
Research & Development Dept. /_____/_/ Tel: +48 (12) 366829
                              SOLIDEX Ltd. Fax: +48 (12) 365545
                            Email: Maciej.Kolodziej_at_solidex.krakow.pl