Re: (nie)etyka dziennikarska w PC K

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 15 Jan 1996 - 23:22:49 MET

> From: tsurmacz_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Tomasz Surmacz)

> Wojciech Borkowski (borkowsk_at_ulmus.bot.astrouw.edu.pl) wrote:
> : W numerze PC Kuriera z 4 stycznia ukazal sie artykol
> : pana Michala Golebiewskiego pt "Pamieci nie zastapi" dotyczacy
> : programu MagnaRAM firmy Qaurterdeck.
[...]
> : I tutaj nastepuje test dzialania programu przeprowadzony dla komputera
> : z 4, 8 i 16 MB RAM'u . Z testu wynika ze program nie przyspiesza
> : (jak wg producenta powinien) ale spowalnia prace systemu.
> :
> : Ale jakiego systemu? N I C N I E ZOSTALO POWIEDZIANE !
[...]
> I nie trzeba. W zbyt wielu miejscach JUZ zostalo stwierdzone, ze ten caly
> program do 'kompresowania RAMu' to jeden wielki bleff, sluzacy tylko do
> wyciagania pieniedzy z kieszeni naiwnych klientow.
>
> Radze poczytac pare innych grup news i czasopism.

Dla scislosci, bo sam o tej sprawie pisalem w GW: to nie chodzilo o *ten*
program. Chodzilo o SoftRAM firmy Syncronys, ktory okazal sie byc atrapa nie
robiaca nic (swietny pomysl na sprzedaz oprogramowania ;-)). MagnaRAM dziala
rzeczywiscie i robi to co powinien, ale niestety, przeciwstawna zaleznosc
miedzy dwoma zasobami: pamiecia a czasem jest uniwersalna i nie sposob jej
"przeskoczyc". Tak ze moim zdaniem istotnie nie warto takich programow
kupowac, nawet jezeli dzialaja poprawnie.
Zreszta pomysl programowego symulowania RAM-u z gory wydaje sie byc szalony.
To moze sobie zasymulujemy procesor??? ;-)
A tak w ogole to jest dyskusja raczej na liste PECET niz POLIP.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl

----
Przepraszam za zwloke w odpowiedzi - jestem obecnie chory i wszystkie maile
sa przywozone do mnie do domu na dyskietkach raz na kilka dni (niestety nie
mam telefonu :-(). Odpowiedzi wracaja analogiczna droga, tak ze moze to zajac
nawet tydzien.