Re: Dwie Karty, Jeden LINUX

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_mat.uni.torun.pl)
Data: Thu 21 Dec 1995 - 22:05:26 MET

Operator (root_at_sigma.ifpan.edu.pl) wrote:
: Cieszy mnie humor kolegow, ale bardzjej mnie interesuje jak spowodowac
: by obie te karty byly widziane przez linux'a. Ponoc tego typu
: rozwiazania sa stosowane przy firewall'ach.

Do firewalla nie sa potrzebne dwie karty - mozna go zalozyc na kazdy
interface, ze SLIPem wlacznie. Jezeli ma filtrowac pakiety typu
Mitnick to kazdy interface powinien miec wlasny numer.

Dwie karty u mnie (linia w /etc/lilo.conf):
append="ether=10,0xf8e0,eth0 ether=0,0,eth1"
(ta pierwsza to jakas przedziwna NE2k-like PCI, druga - juz zwyklejszy
klon NE2k, ktory jest wykrywany na standardowych adresach)

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_torun.pdi.net           http://www.torun.pdi.net/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec