Re: Propozycja dla NASKu

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 13:13:09 MET

> From: Wojciech Skaba <skabaw_at_Teleadreson.com.pl>

> Nota bene wiele informacji jest nieprawdziwych, np. to ze nie posiadamy
> serwera WWW. Owszem posiadamy, www.teleadreson.com.pl - z baza
> 700,000 polskich firm (SIC!).
Niewatpliwie... ale za korzystanie z tej bazy sie placi. To troche inna
sytuacja niz w przypadku serwerow WWW z bezplatna informacja. Przepraszam za
niezbyt trafne sformulowanie. Piszac ze nie macie serwera WWW rozumialem to w
sensie ogolnie przyjetym w Internecie - tzn. bezplatnego serwera WWW.
Jezeli ktos ma *platny* serwer, to oczywiscie nic mu nie przeszkadza
placenie za ruch wychodzacy spowodowany korzystnaiem przez kogos z tego
serwera. Odbije to sobie w cenie korzystania z serwera.
Jak juz rozmawiamy na zasadzie "punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia",
to ja np. chce udostepnic na sieci rozne moje publikacje na temat Internetu,
zeby kazdy zainteresowany mogl sobie do tego siegnac. Nie biore za to
pieniedzy, ale nie chce tez za to placic. Dlatego placenie za to, ze ktos
korzysta z mojego serwera WWW, absolutnie mi nie odpowiada.

> Prawde mowiac nie mam juz sily na dyskutowanie o formie odplatnosci
> za internet. Robi sie wokol tego burza, a firma komercyjnej nie stac
> na prowadzenie korespondencji bez konca.
HA! I tu jest najpotezniejszy argument PRZECIWKO odplatnosci za ruch!
Skoro niewielka w sumie ilosc korespondencji moze byc dla was finansowo
dotkliwa, to co poradzicie na to, ze jakis zlosliwiec majacy konto za
granica, chociazby w ktoryms freenecie, zainstaluje sobie na cronie skrypt,
ktory co sekunde bedzie pingowal wasz serwer? Ale wam nastuka rachunek...
:-(((((
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl