NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: raf_at_lupus.waw.pl
Data: Sat 16 Dec 1995 - 13:28:05 MET

* Jaroslaw Rafa, PL.LISTSERV.POLIP (Fri Dec 15 1995):

 JR> dyrektor A.Zienkiewicz wypowiada sie: "Musimy zdlawic ruch w sieci".
 JR> Abstrahujac zupelnie od oburzajacego wydzwieku takiej wypowiedzi w
 JR> sytuacji, gdy na swiecie Internet sie rozwija, a u nas "musi" sie go
 JR> "zdlawic", to ja tu czegos nie rozumiem. Skoro glownym powodem
 JR> koniecznosci podwyzki sa koszty lacz TPSA, to po co chcecie dlawic
 JR> ruch w sieci? Co Wam to daje? Przeciez i tak bedziecie placic TPSA za

        Na spotkaniu w CAMK-u Zienkiewicz tlumaczyl, ze lacza nie powinny byc
wypelnione wiecej niz w 40%. IMHO jest to bez sensu, ale moze sie nie znam tak
dobrze na technice internetowej jak na modemach, gdzie po prostu nie istnieje
pojecie wykorzystania w 40% lacza (albo jest ruch albo go nie ma). Inaczej
pakiety sie kolejkuja i sa tracone (prosze mnie poprawic, ale pisze to, co
zapamietalem z tego "wykladu technicznego"). Wedlug mnie Zienkiewicz zapomnial
dodac "Kochani, to dla waszego dobra". Tylko nie wiem dlaczego czuje sie tak jak
ta panienka z filmu "Piknik pod wiszaca skala" (TVP2, ostatni czwartek), ktora
przywiazano dla jej dobra do deski bo sie garbila...

        Nowa usluga TPSA, jezeli rzeczywiscie to prawda, zabije NASK. Moze nie
w 1996 r. Ale Pani Minister twierdzila, ze od 1997 to uczelnie dostana pieniadze
na oplaty za Internet. Kto wtedy zabroni im podlaczyc sie do TPSA, gdzie nie ma
oplaty za ruch?

                                                  -Raf.

... Nowy e-mail: raf_at_lupus.waw.pl