Re: Numery IP w Polsce - 2 pytania do P. Neski

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Thu 14 Dec 1995 - 18:44:25 MET

Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl) wrote:
: >> chserv.atr.bydgoszcz.pl
: >Server: nms.cyf-kr.edu.pl
: >Address: 149.156.1.3
: >
: >Non-authoritative answer:
: >chserv.atr.bydgoszcz.pl preference = 10, mail exchanger = chserv.atr.bydgoszcz.pl
: >chserv.atr.bydgoszcz.pl preference = 20, mail exchanger = sunic.sunet.se
: >Authoritative answers can be found from:
: >chserv.atr.bydgoszcz.pl inet address = 158.75.246.22
: >sunic.sunet.se inet address = 192.36.148.18
: >sunic.sunet.se inet address = 192.36.125.2
: >sunic.sunet.se inet address = 192.36.13.10
: >sunic.sunet.se inet address = 220.36.125.2
: >sunic.sunet.se inet address = 220.36.148.18
: >sun1.atr.bydgoszcz.pl inet address = 158.75.254.34
: >>

: Nie mam zamiaru pohamowywac swojego zgryzliwego tonu i sprawdzac co sie stalo.
: To akurat wiadomo: listy do Bydgoszczy ida przez Szwecje.

Jest to wina administratora DNS w Bydgoszczy, a nie NASK-u.

: Istotne jest tylko to, ze listy krajowe wychodza poza obszar Polski. Co wg.
: Pana
: mam sprawdzac? Jezeli adres jest .pl to MAM PRAWO zakladac ,ze place za
: polaczenie krajowe. Czy przed wyslaniem listu na sasiednia ulice mam sprawdzac,
: czy przypadkiem nie pojdzie przez Hawaje? (A za sprawdzanie oczywiscie tez
: NASK-owi musze zaplacic).

Niestety - chyba tylko zablokowac wysylanie listow do domen, ktore maja
ustawiony sunic.sunet.se jako MX. Wiecej nic nie da sie zrobic.
 Ciekawostka jest fakt, ze jeden z administratorow DNS w Bydgoszczy ustawil
bilbo.nask.org.pl jako MX nie swojej a podrzednej domeny.

: I w dalszym ciagu nie wiem: czy to "specjalisci" z NASKu tak ustawili mx-a
: (i jak pisze Lem " z ciemnoty czy z niecnoty"
: ), czy to radosna tworczosc kogo innego. Jedno tylko z Pana odpowiedzi wynika:

Juz wiadomo.

: klient ma placic rachunki i siedziec cicho.

Z calego tego rozgardiaszu z mailami wywnioskowac mozna jedno -
nieopatrznie latwo nabruzdzic sobie i innym. A swoja droga warto zastanowic
sie nad jakoscia uslug mailowych swiadczonych przez rzeczony chserv, skoro
mail do niego nie doszedl.

: PS. Podobno NASK bardzo boleje nad ruchem zagranicznym. To czemu nie zadbaja o
: takie rzeczy jak np. mail exchangery? Czy rzeczywiscie licza na te dodtkowe
: oplaty za ruch miedzynarodowy?

Bo to nie oni o tym decyduja, tylko madrzejszy/glupszy admin lokalny.

M.

--
           Maciej Kozinski         http://www.boa.uni.torun.pl/~maciek