NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Mon 11 Dec 1995 - 18:19:50 MET

Moglibyscie juz dac sobie spokoj ... nowy cennik NASK'u nie wejdzie.
Z pewnych zrodel wiadomo mi ze :

1. Cennik nie wejdzie chodzby z tej przyczyny ze NASK dzierzawi lacza od
   TPSA placac za przepustowosc lacza a nie za ilosc przesylanych danych.
   Tak wiec pobieranie oplat przez NASK wg nowego cennika jest
   niedopuszczalne.

2. KBN "nie spi" w tej sprawie i jest przeprowadzana lustracja, poniewaz to
   KBN w wiekszosci pokrywal koszty zakladania sieci ma do tego prawo i z
   duzym prawdopodobienstwem bedzie potrafil wymoc "odstapienie" od projektu
   podwyzki.

3. TPSA robi juz przygotowania w zakresie funkcji operatorskich ( jako medum
   zostal wybrany protokol ATM ) ... bedzie wiec konkurencja ( nie wiem czy
   NASK zdaje sobie z tego sprawe ;) ). Co prawda nie lubimy TPSA za jakosc
   lacz telefonicznych, ale jako konkurent moze byc calkiem ciekawie. Jeszce
   wspomne ze TPSA posiada w Polsce monopol na wszytkie lacza miedzynarodowe
   a siec INTERNET nie da sie ukryc mozna tez zaliczyc do takich lacz ...
   przy odrobinie checi "wygryzliby" NASK ;)

Mysle ze wszyscy aktywni uzytkownicy INERNETU zrobili juz wszystko co bylo w
ich mocy, dalsze "dlubanie" lub wymyslanie durnowatych kawalow w stylu
"zawalmy im skrzyne pocztowa lub fax" nic nie pomoze a wlasciwie moze tylko
zaszkodzic. Czekajmy wiec na dalsze decyzje KBN NASK i TPSA ... tym bardziej
ze protesty zostaly zauwazone i naswietlone w odpowiedni sposob.

To by byly takie moje 3 grosze :)

PS
 Zopomnialbym ... prosze oszczedzajcie ...
 Pan profesor Hofmokl nie dlugo bedzie jeszcze dyrektorem NASK ...
    wraca do pracowni fizyki ;)

--
| Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl)   |                            |