Re: uzytkownicy komercyjni placa za siebie

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Mon 04 Dec 1995 - 21:28:02 MET

Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl (Michal Jankowski) wrote:

>Problem jest w tym, ze pod rzadami nowego cennika do sieci beda
>podlaczeni WYLACZNIE ci, ktorzy maja to 'za darmo' - czytaj ci, ktorym
>to refinansuje KBN, rzad, skarb panstwa itp. Moze nie wszystkim
>dotychczasowym uzytkownikom sfinansuje, ale czesci na pewno.

>Za to ci, ktorzy musza placic sami za siebie, odlacza sie, albo pojda
>z torbami.

No wlasnie, to jest bardzo celna uwaga.

Wedlug mnie to wyglada tak, ze dazy sie do tego, zeby Internet
finansowal sie sam, przesuwajac w efekcie ciezar tego finansowania na
uzytkownikow komercyjnych.

Tak jak to Michal slusznie zauwazyl uzytkownikow komercyjnych po
prostu nie bedzie stac na dostep do sieci. A musimy pamietac, ze
Internet stanie sie naprawde tani dopiero wtedy kiedy stanie sie
powszechnie dostepnym towarem komercyjnym, bo nauka i tak go nigdy nie
sfinansuje opierajac sie na dotacjach.

W efekcie sytuacja ta jest stanowczo antyrozwojowa w chwili obecnej.

Michal

Michal Mosiewicz
mimo_at_lodz.pdi.net