Re: Cennik NASK a ciekawostka z Kanady

Autor: Tomasz Puchalski (tpuchalski_at_hopserv.interhop.net)
Data: Mon 04 Dec 1995 - 01:35:51 MET

>Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl) wrote:
>: Bardzo fajnie. Co jakis czas pokazuja sie na tej liscie takie maile jak
>: to Kanadzie, USA czy Japonii dobrze, i zeby to tak u nas... Niestety: nie
>: jestsmy zadnym z tych krajow i warunki u nas troche jakby inne. Nie tylko

> Owszem, ale jesli wiesz jak to jest gdzie indziej i masz porownanie
> to przynajmniej wiadowmo w jakim kierunku swiat zdaza, a ze my jestesmy
> opoznieni to wszyscy wiedza. Tylko, ze opoznienie trzeba zmniejszac,
> z obecne dzialania NASK+TPSA powoduja jego zwiekszenie.
> [...]

Mieszkam w Bradford, 11 km od Newmarket i tez bylem zainteresowany tym
sposobem dostepu do sieci. Niestety ten szybki serwis jest dostepny tylko w
kilku ekskluzywniejszych dzielnicach Newmarket np. w Stone Heaven. 11 km
dalej bedzie dostepny pod konie 96-go roku. Rogers wybral Newmarket z kilku
przyczyn. Po pierwsze Newmarket nie jest lokalne do Toronto ( w Kanadzie i
USA wszystkie koszta polaczen lokalnych sa wliczone w abonament ) .Wszyscy
glowni provide'rzy znajduja sie w Toronto. Istnieja tylko 2 sieci dostepne w
Nwmkt przy polaczeniu lokalnym: Idirect i Interhop ktore kosztuja ok $1 za
godzine. Rogers nie bedzie wiec mial praktycznie zadnej konkurencji. W
Newmarket jest sporo przemyslu i to nie tylko lokalnego , ale i giganty jak
Magna International. Nic Rogers nie podawal na temat cen dla tych
uzytkownikow a ci uzytkownicy MUSZA byc na sieci.
Statystyki mowia ze co drugi dom w Kanadzie posiada komputer. Nie wiem ile z
nich jest w Internecie (statystyki pewnie sa, ale nie znam ich).Sadze ze w
Polsce bylaby i konkurencja i tanszy dostep do sieci gdyby proporcje byly
zblizone do kanadyjskich.

Rudi Engel (vce prezydent)wyrazil sie ponadto: 'Assuming a successful market
trial there....'
a wiec nie na pewno.. Rogers pare lat temu zainwestowal kilka miliardow w
UNITEL konkurencyjna do Bell'a siec telefoniczna. W tym roku wycofal sie z
tego deklarujac straty rzedu miliardow dolarow (co jest w swietle prawa
podatkowego czesto bardzo korzystne w Kanadzie).

Poza tym nie wiadomo jak dlugo to $39.95 sie utrzyma. Pracowalem dla CANTEL'a
(Siec telefonow komorkowych Rogersa) prez ponad 4 lata.
Ceny za telefon komorkowy w 92 roku: $19.95/mies (30 minut) + $0.50/nastepna
minuta
                          w 94 roku: $34.95/mies (30 minut) + $0.50

Oplaty za telewizje kablowa rowniez wzrosly w ub. roku.

Nie ma sie wiec czym na razie zachwycac....pozyjemy - zobaczymy.Moze w
Polsce taki serwis powstanie szybciej. Sam piszesz ze robia przymiarki...

Uszanowanie

Tomek