Re: Oplaty za NASK

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_helios.cto.us.edu.pl)
Data: Fri 01 Dec 1995 - 19:09:41 MET

On Fri, 1 Dec 1995, Jarek Lis wrote:

> Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
> : Liczyc bajty przelatujace przez kabel da sie na kazdym routerze.
> : Robic to samo z rozwaleniem na hosty - ten tyle, a tamten tyle -
> : potrafia Cisco (3Comy juz nie, nie wiem jak inne).
> : Natomiast rozbic na uzytkownikow juz sie nie da. I jak teraz
> : rozliczyc gosci? No, mozna ryczaltem:
>
> Jak to sie nie da? Przeciez pakiety do wyslania jakis proces
> generuje lub jakiemus sa przekazane. wiec liczyc sie da.
> Ze nie ma takiej opcji w systemie? to trzeba dorobic, albo zamowic.

Jarek,

ja juz nie wiem, czy Ty powaznie, czy zartujesz. Ja wiem, ze na
komputerze wszystko mozna zrobic. Tylko ze wyobraz sobie sytuacje, ze
wszyscy admini w Polsce sklonieni zostaja do wykonania stosownych
programow rejestrujaco-rozliczajacych. Dziesiatki systemow unixowych.
A co z pecetami? Czlowiek ustawia XT i rznie ftp az milo. Gdzie tu procesy?
Przeciez tylko o to chodzi, zebysmy sie dali wpuscic w kanal rozliczania.
Nordunet liczy, NASK liczy, MAN liczy, abonent liczy, admin liczy, user
liczy i co? Policzylismy. Bo sie da policzyc.

Pozdrowienia,

Maciek