Re: program Krzysztofa Leskiego wczoraj o 22:00

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 30 Nov 1995 - 13:50:28 MET

Darek Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl) wrote:
: At 18:30 95-11-29 +0100, you wrote:
: >Ale to dygresja, a przede wszystkim chcialem napisac co innego:
: >mysle, ze kazdy uzytkownik Internetu zaplacilby z przyjemnoscia te
: >5zl miesiecznie (jakos nie wiem, skad ta liczba - czy Internet w Polsce ma
: >juz 200000 uzytkownikow?

: NASK podaje takie szacunki: 18 tysiecy zarejestrowanych komputerow w sieci x
: srednio 10 uzytkownikow na komputerze = okolo 200 tysiecy lacznie.

Moze ja nie docenilem dynamiki wzrostu naszego Internetu.
W Krakowie jest ca. 50000 studentow, z czego dostep do sieci ma moze
ze 20%. Liczmy 10000. Liczmy 5000 pracownikow uczelni (u mnie na AGH 1500,
a to najwieksza krakowska uczelnia). Liczmy 5000 innych uzytkownikow.
Razem 20000.

: >Bo utrzymanie NASK to ponoc 12mln PLN rocznie, czyli
: >1mln miesiecznie). Ale ja np. w zyciu nie zgodzilbym sie placic 1.6
: >zl za 1MB. I w ogole, czy stad wynika, ze przecietny uzytkownik
: >polskiego Internetu transmituje srednio 3MB miesiecznie (5zl/1.6zl)?
: >Ja mam paskudne wrazenie, ze z 5 razy wiecej, srednio - i ze NASK
: >zanizajac oszacowania ruchu zawyzyl oplate za 1MB.

: Dlaczego tak sadzisz - jest wielu uzytkownikow, ktorzy korzystaja wylacznie
: z poczty, kilka razy w tygodniu, wylacznie do nieduzej (prywatnej czy
: sluzbowej) korespondencji - oni doskonale zanizaja srednia ruchu,
: zwiekszajac jednoczesnie liczbe uzytkownikow.

No wlasnie z powodu liczby, ktora mi wyszla powyzej: w Krakowie jest
ok. 20000 uzytkownikow, raczej nie wiecej. A ruch jest rzedu 300 GB
miesiecznie... To troche wiecej niz 3MB na glowe, prawda?

--
                       Szymon Sokol -- Network Manager
U    U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center