Re: program Krzysztofa Leskiego wczoraj o 22:00

Autor: Darek Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Thu 30 Nov 1995 - 12:39:32 MET

At 18:30 95-11-29 +0100, you wrote:
>Ale to dygresja, a przede wszystkim chcialem napisac co innego:
>mysle, ze kazdy uzytkownik Internetu zaplacilby z przyjemnoscia te
>5zl miesiecznie (jakos nie wiem, skad ta liczba - czy Internet w Polsce ma
>juz 200000 uzytkownikow?

NASK podaje takie szacunki: 18 tysiecy zarejestrowanych komputerow w sieci x
srednio 10 uzytkownikow na komputerze = okolo 200 tysiecy lacznie.

>Bo utrzymanie NASK to ponoc 12mln PLN rocznie, czyli
>1mln miesiecznie). Ale ja np. w zyciu nie zgodzilbym sie placic 1.6
>zl za 1MB. I w ogole, czy stad wynika, ze przecietny uzytkownik
>polskiego Internetu transmituje srednio 3MB miesiecznie (5zl/1.6zl)?
>Ja mam paskudne wrazenie, ze z 5 razy wiecej, srednio - i ze NASK
>zanizajac oszacowania ruchu zawyzyl oplate za 1MB.

Dlaczego tak sadzisz - jest wielu uzytkownikow, ktorzy korzystaja wylacznie
z poczty, kilka razy w tygodniu, wylacznie do nieduzej (prywatnej czy
sluzbowej) korespondencji - oni doskonale zanizaja srednia ruchu,
zwiekszajac jednoczesnie liczbe uzytkownikow.

Darek Wichniewicz