Re: NASK s.c. itd...

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 29 Nov 1995 - 19:24:46 MET

Marcin Szymanski (marcinsz_at_venus.iis.pw.edu.pl) wrote:
: JEst to jeszcze jeden list dotyczacy sprawy wprowadzenia oplat za dostep do Internetu.
: Ze swojej strony chcialbym zadac tylko kilka pytan - moze ktos swiatly
: pomoze mi na nie odpowiedziec.
: 1) Kto dal NASK'owi prawo do zarzadzania Polskim Internetem (PI)?

Pieniadze. Tudziez odpowiednie umowy miedzynarodowe (NASK np trzyma domene
.pl, i to by bylo chyba na tyle z umow miedzynarodowych).

: 2) Czy ktos kontroluje ( jest w stanie to robic ) poczynana NASK'u?

Najbardziej predestynowany jest KBN. Wystarczy - przestac przelewac NASK'owi
pieniadze.

: 3) Czy ktos jest w stanie sobie wyobrazic, jak zareaguje nauka na praktycznie odciecie
: od ogromnego wydajnego i szybkiego zrodla informacji? - ja sobie tego
: nie wyobrazam.

Z przykroscia stwierdzam, ze co najmniej 90% ruchu w Internecie nauce
polskiej nie sluzy. Chyba, ze mowimy o nauce kolejnych opcji netscape.

: 4) Co proponuje NASK jako rekompensate wprowadzenia cen? - zalozenie lepszych lacz?
: (liczy, ze po zastosowaniu oplat ruch tak sie zmniejszy, ze nie trzeba bedzie
: tego robic?)

Nic.

: 5) A nie istnieje mozliwosc obejscia NASK'u? - zakup aparatury do lacznosci np. satelitarnej,
: wejscie w spolke z jakas zachodnia firma telekomunikacyjna?

Wydaje sie, ze sa. Na przeszkodzie moze stac ustawa o lacznosci, i pare
innych praw, ale dla chcacego nie ma nic trudnego.

: 6) Dlaczego odnosze wrazenie, ze NASK podcina galaz, na ktorej siedzi??????

Zanim podetnie - to dyrekcja pojdzie na emerytury, albo skorzysta z
odprawy w skutek likwidacji firmy.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |