Re: Oplaty za NASK

Autor: Tomasz Kokowski (tommy_at_man.poznan.pl)
Data: Mon 27 Nov 1995 - 18:12:38 MET

> UCZELNIE. Przeciez NASK to instytucja panstwowa, podobnie jak i KBN
>fundujacy Internet uczelniom. Jesli NASK podniesie oplaty o x zlotych, to KBN
>bedzie musial zaplacic x zlotych wiecej. [...]

 KBN chce ograniczac dotacje do Polskiego Internetu poniewaz uwaza, ze
skonczyl (lub konczy sie) etap eksperymentu, a zaczyna sie normalna
eksploatacja. Zgoda na podwyzke NASK-u i w konsekwencji zadania wyzszych
dotacji dla Uczelni to nalezy zadac sobie pytanie jak zdobyc te pieniadze.
Ponadto podwyzka cen nie przeklada sie na polepszenie poziomu uslug
swiadczonych przez NASK. Uzytkownicy Internetu w Polsce sadza, ze jest wrecz na
odwrot czego dowody niejednokrotnie dal NASK.

> UZYTKOWNICY KOMERCYJNI. Rozumiem, ze oni protestuje przeciwko temu, ze
>_JEDYNY_ dostawca Internetu w Polsce wykorzystuje swoja monopolistyczna
>pozycje i zawyza ceny. Ja jednak (byc moze mylnie) slyszalem, ze oprocz
>NASK-u istnieja na rynku rozne firmy z nim nie zwiazane (nie 'ciagnace'
>IP od NASK-u), nie maja one jednak duzego znaczenia, bo sa od NASK-u
>drozsze. Czy wiec nie chodzi po prostu o to, zeby zablokowac podwyzke
>cen u panstwowego dostawcy, do tej pory i tak tanszego, niz konkurencja
>prywatna? A wiec, o dzialanie 'czysto we wlasnym interesie'?

 Tu chodzi o nas wszystkich poniewaz niepokoj budza monopolistyczne praktyki
NASK-u i Telekomunikacji Polskiej. Wszystko jest O.K. w sytuacji gdy
istnieje konkurencja w lacznosci miedzymiastowej i miedzynarodowej.
Jesli jej nie ma, a dwaj monopolisci trzymaja ze soba to niepokoj jest tym
wiekszy.

Tomasz Kokowski
Wiceprezes
Polska Spolecznosc Internetu