Port #25

Autor: Krzysztof Franckowski (brain_at_felix.univ.szczecin.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 14:50:40 MET

Witam!!!

Tym razem a'propos fragmentu listu n/t ankiet mam nastepujace pytanie:

> prosze o wypelnienie ponizszej ankiety, i przeslanie
> na adres: zorro_at_janosik.batman.gdzies-w-polsce.pl

Autor powyzszego cytatu wysylal swoj e-mail wprawdzie meteda tradycyjna,
ale rownie dobrze powyzszy adres mogl sie pojawic w naglowku listu.
Stad tez zainteresowalo mnie, czy przecietny uzytkownik moze odnalezc
rzeczywistego nadawce listu - jesli ten umiejetnie skorzystal
z uslugi SMTP??? Informacje w naglowku listu bezposrednio chyba niewiele
pomagaja, gdyz moglem wykonac telnet do nie swojego wezla, wymuszajac
dodatkowo przejscie przesylki przez wezel gdzies.na.koncu.swiata
co dodatkowo wydluzy droge i naglowek poczty (chociazby poprzez:
user%wezel_at_gdzies.na.koncu.swiata).
'Legalny' pozostaje chyba zawsze Message-ID, ale czy moze on byc
pomocny?

Rowniez w tym miejscu pojawia sie problem autentycznosci listu...
Czy 'elektroniczny podpis' jest jedyna forma weryfikacji otrzymywanej
korespondencji?

Czy juz jest aktywna lista poswiecona security i mozna sie na nia zapisac?

Pozdrawiam,
             Krzysztof Franckowski.