Re: Port #25

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 24 Nov 1995 - 19:38:21 MET

brain_at_felix.univ.szczecin.pl (Krzysztof Franckowski) wrote:
>Witam!!!
>
>Tym razem a'propos fragmentu listu n/t ankiet mam nastepujace pytanie:

>Autor powyzszego cytatu wysylal swoj e-mail wprawdzie meteda tradycyjna,
>ale rownie dobrze powyzszy adres mogl sie pojawic w naglowku listu.

ja jestem autorem tego listu i moim zamiarem nie bylo wprowadzenie
kogos w blad, lecz pokazanie ze niektorych ankiety wkurzaja. ja
sprawe potraktowalem humorystycznie :)

>Stad tez zainteresowalo mnie, czy przecietny uzytkownik moze odnalezc
>rzeczywistego nadawce listu - jesli ten umiejetnie skorzystal
>z uslugi SMTP???

moze. po "steplach" kolejnych punktow przesylu maila, az trafi
do hosta, ktory byl zrodlem listu. na ten host na #25 zatelnetowal
sie user. w takim przypadku nalezy sie dogadac z administratorem.

>Informacje w naglowku listu bezposrednio chyba niewiele
>pomagaja, gdyz moglem wykonac telnet do nie swojego wezla, wymuszajac
>dodatkowo przejscie przesylki przez wezel gdzies.na.koncu.swiata
>co dodatkowo wydluzy droge i naglowek poczty (chociazby poprzez:
>user%wezel_at_gdzies.na.koncu.swiata).
>'Legalny' pozostaje chyba zawsze Message-ID, ale czy moze on byc
>pomocny?

tylko czasami. mozna bez problemu wymusic ID.

>Rowniez w tym miejscu pojawia sie problem autentycznosci listu...
>Czy 'elektroniczny podpis' jest jedyna forma weryfikacji otrzymywanej
>korespondencji?

weryfikacji, a takze tajnosci. niestety az do tej pory nie ustalono
zasad przejscia z obecnego SMTP do SMTP z PGP (lub czymkolwiek innym).

>Czy juz jest aktywna lista poswiecona security i mozna sie na nia zapisac?

miala byc utworzona. byc moze jest, ale nie jestem pewien.
bylo zebranych ponad 20 podpisow.

>Pozdrawiam,
> Krzysztof Franckowski.

takze pozdrawiam :)