Re: Domeny 0.5

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 07 Nov 1995 - 09:12:35 MET

konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl (Konrad Plich) wrote:
>A tu dales wyraz niezrozumienia skali problemu. NIE BEDZIE jednego hosta
>dla calej TP S.A. bo ta firma ma 60 000 pracownikow i kilka tysiecy
>hostow. Niezbedny jest tu podzial na poddomeny. Mnie sie wydaje ze nawet
>na dwa pietra: oddzial.miasto.tpsa.[com].pl

mnie nie interesuje wewnetrzna struktura tpsa (skoro dyskutujemy o tym
przykladzie) jako zwyklego zjadacza intern(a)tu. ja chce spytac/zalatwic
jakas sprawe z tpsa w lublinie, to chcialbym w prosty sposob dobic
sie do lublin.tpsa.com.pl . przeciez i tak wiadomo, ze publicznie beda
udostepniane hosty informatykow a nie dzialu zatrudnienia nie ? bo po co komu
dane o zatrudnieniu w tpsa ? (chyba ze ktos jest bardzo ciekaw).
niech host ma calosciowy adres np. burek.zakole-wielkie.lublin.tpsa.com.pl ,
ale mnie interesuje ze to jest wlasnie zakole-wielkie.tpsa.com.pl ,
ewentualenie lublin.tpsa.com.pl .

>Powoduje to takie wydluzenie nazwy ze te trzy literki nie wnoszace zadnej
>dodatkowej informacji so na prawde dodatkowym i niepotrzebnym wtretem.

faktycznie. 'com' nie wnosi zadnej informacji. tak samo dla nas jest oczywiste,
co to jest 'pl' moze i to zlikwidujemy ? bedzie krocej o trzy znaki :)
tak, wiem wiem. kto nam na to pozwoli ?

>[lody dla tego kto od razu nie zgadnie co to jest tpsa.pl i czlon com mu
>w tym cos pomoze]
przynajmniej wiem ze to jest firma komercyjna. na tej samej zasadzie
moge cie spytac co to jest GUS ? to jest Gravis Ultra Sound
czy moze raczaj Gluwny Urzad Statystyczny ? :)))))

>System terytorialny sam sie tutaj pcha do glowy a ze dwa czlony sie
>odwraca dla ulatwienia administracji - dla mnie logiczne dla "purystow
>domenowych" zbrodnia.

skoro tpsa chce byc w systemie terytorialnym, to moze byc. PSI oddalo dokument
do dyskusji publicznej. na poczatku bylo w nim pelno ustalen, po bezowocnej
dyskusji doszlo do czegos jeszcze bardziej bezowocnego, tzn. dokument skladal
sie wylacznie z zalecen. A jasne w nim bylo, ze domena 'com' jest przeznaczona
dla firm komercyjnych o zasiegu ogolnokrajowym. no chyba, ze firma chce
miec wylacznie domeny terytorialne. Jednakze czy tak duza firma nie powinna
wystawic swojego centralnego/reprezentacyjnego hosta gdzie mozna zlanezc
odwolania i informacje na temat hostow regionalnych ? wlasnie do tego
jest przeznaczona domena com.pl.

ufff. starczy. nie chce mi sie dalej klepac (biedy) :)

>Pozdrawiam
> Konrad
>
>----------------------------------------------------------------
>| Konrad Plich |
>|--------------------------------------------------------------|
>| Telekomunikacja Polska S.A. | email: |
>| Zaklad Telekomunikacji | konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl |
>| w Piotrkowie Tryb. | konradpl_at_zpk.u.lodz.pl |

tez pozdrawiam :)

ps: PSI zrobila jeden blad. Powinni opracowac dokument we wlasnym gronie,
    poddac dokument dyskusji, i wyciagnac z tego wnioski tworzac kolejna
    wersje dokumentu. niby tak zrobili, ale wyszedl im maly pasztet. szkoda.

--
                          oOOo