Re: HELP !!! - wirus CR.258

Autor: Adam Otton Jurkiewicz (adam_at_bu-uam.amu.edu.pl)
Data: Tue 31 Oct 1995 - 08:06:52 MET

In article <1792A13B09_at_elektron.pol.lublin.pl> ELEKP_at_elektron.pol.lublin.pl (Eligiusz Pawlowski, LUBLIN.) writes:

>Witam !
>Jedna z moich dyskietek (mialem o niej dobre zdanie) puscila sie
>z obcym dyskiem twardym no i przywlokla mi jakos paskude. A je nie
>bylem dosc ostrozny i mam teraz klopot.
[cut]
>Potrzebuje dobrej rady. Jakiego rodzaju defekt na dysku moze wywolac taki
>wirus ? Czym ten defekt wykryc i jak usunac ? Mam dysk WD 420 MB.

>Elek.

Kolego.
Mam nastepujaca propozycje. Jesli twoj dysk nie zawiera w tej chwili zadnych!
niezbednych danych (masz pelne backup'y) to proponuje :
1. Odpalic system z czystej dyskietki.
2. Wlaczyc czysty! DiskEditor z innej dyskietki:
     - kombinacja klawiszy Alt+D -> wybrac dysk twardy ale! jako Physical Disk
     (wtedy widzisz fizycznie caly dysk twardy)
     - klawisz Home i jestes na poczatku dysku
     - tu dokladnie nie pamietam, jakas opcja w Edit, chyba set mark czy cos
tam
     - klawisz End i jestes na koncu dysku
     - tu dokladnie nie pamietam, jakas opcja w Edit, chyba set mark czy cos
tam
     - teraz chyba tez w Edit lub w Tools opcja Fill i w okienku wpisujesz 0
(zero)
      - klawisz Enter i po jakiejs godzinie masz CZYSTY! dysk twardy
(doslownie)
3. Teraz fdisk, format i powinno byc cacy ......

Powodzenia
Adam Otton Jurkiewicz