Re: Prasa.pl - wnioski po dyskusji

Autor: Grzegorz Stepniak (gstep_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 25 Oct 1995 - 18:20:01 MET

On Wed, 25 Oct 1995, Maciej Kozinski wrote:
> [...]
> Pomyslodawcy wprowadzania "konwencji nazewniczych" chyba nie zdaja sobie
> sprawy z tego, ze wystepujac w imieniu spolecznosci Internetowej o prawo
> dla adminstratora do odmowy rejestracji sieci z powodu "niewlasciwej" nazwy
> daja brzytwe do reki kazdemu, kto rozwoj Internetu w Polsce chcialby
> administracyjnie ograniczyc. Bedzie mial on wtedy calkiem legalne
> narzedzie, przyznane zreszta na zyczenie internetowej spolecznosci.
> Skorzystaja na tym jedynie prywatni providerzy, ktorzy dzieki zmniejszeniu
> podazy IP beda mogli podniesc sobie ceny, a takze zmniejszy sie konkurencja

Podpisuje sie obiema rekami i nogami.

> Chcialbym tez zapytac pomyslodawcow domenowej nomenklatury, kto zaplaci za
> czas i wysilek wlozony np. w ewentualne przemianowanie kilku tysiecy
> komputerow w Polsce, przetlumaczenie kilkudziesieciu/kiluset tysiecy linkow
> w WWW, gopherach, aliasow poczty elektronicznej oraz wzmozony ruch w sieci
> z tym zwiazany? Juz w tej chwili w sieci torunskiej odczuwany jest wzrost
> ruchu z powodu usuniecia domeny torun.edu.pl.

Niestety trudno sie tu nie zgodzic. Bardzo latwo szafuje cudzym czasem i
wysilkiem w imie wprowadzania szeroko pojetego "porzadku". Z pozycji
dyskutanta trudno jest byc moze zauwazyc ze operacja bedzie kosztowac i
to niemalo. Mam zatem pytanie czy ktokolwiek zastanowil sie czy koszty
tej operacji nie przekrocza ewentualnych zyskow.
        Pozdrawiam
                Grzechu

--
I       Grzegorz Stepniak       I e-mail:                      I
I   Telekomunikacja Polska S.A. I    gstep_at_zt.piotrkow.tpsa.pl I