Re: Domeny, wersja 0.42

Autor: cpr_at_igf.edu.pl
Data: Wed 25 Oct 1995 - 15:33:00 MET

irek_at_nask.org.pl (Ireneusz Neska) wrote:

>Czy nie uwazacie, ze najprostszym rozwiazaniem dla PAN-u (i dla szkol)
>byloby rejestrowanie ich w domenach regionalnych jak to jest robione w
>wiekszosci w Warszawie np.
>ibspan.waw.pl
>ipipan.waw.pl
>isppan.waw.pl
>psychpan.waw.pl
>Krotko i wiadomo co to jest.

>Irek

Domyslam sie ze planowane sa wielkie "porzadki" w nazwnictwie.
Jako zainteresowany mam kilka pytan:
1) komu i czemu ma sluzyc ten porzadek. W przypaku domeny igf.edu.pl
(Insytut Geofizyki PAN w Warszawie) WSZYSCY uzytkownicy tej domeny sa
przeciwni zmianie nazwy.
2) komu przeszkadza nazwa igf.edu.pl ; na pewno nie nam w IGF PAN i
wszelkim osobom w kraju i zagranica z ktorymi IGF PAN utrzymuje
wymiane naukowa
3) kto i za czyje pieniadze pokryje koszty ewentualnej zmiany nazwy
domeny (wymiana wizytowek, odniesien do igf.edu.pl w geofizycznych
bazach danych, zmiany w DNS, listserwerach,etc, etc)
4) jezeli zalozyc hipotetycznie ze w przyszlosci np PAN ulegnie jako
calosc jakiejkolwiek reorganizacji, to czy nalezy przypuszczac, ze
problem zmian nazw domen powroci na nowo
5) W przypadku IGF PAN nie jest to Instytut majacy siedzibe tylko w
Warszawie, ale posiadajacy spora liczbe placowek-obserwatoriow
geofizycznych na terenie calego kraju. Obserwatoria te beda
sukcesywnie wlaczane do sieci. Jakie nazewnictwo proponuja Panstwo
przy tak rozproszonej strukturze, bo jezeli to ma wygladac np tak:
igfpan.waw.pl
igfpan.hel.pl
igfpan.belsk.pl
igfpan.raciborz.pl
igfpan.ojcow.pl
etc,etc
to uwazam to za zupelnie bezsensowne i wpowadzajace naprawde prawdziwy
balagan

Osobiscie uwazam ze wszelkiego rodzaje innowacje powiny byc
konsultowane bezposrednia z zainteresowanymi uzytkownikami sieci,
a na pewno nie wszyscy przegladaja grupe polip
Proponuje dobrze sie zastanowic nad zmianami nazw juz istniejacych
domen, a porzadek w nazewnictwie wprowadzac dla nowo zakladanych.
Jaki to ma byc schemat nazewnictwa mam nadzieje ze Panstwo wypracuja
to w dyskusji w tej grupie

Na koniec mala dygresja na temat "porzadkow"
1) komu przeszkadza zupelnie zwariowany system oznakowan tablic
rejestracyjnych samochodow w U.K.
2) dlaczego w USA moge miec na tablicy rejestracyjnej np CEZAR, a w
Polsce nie (nie tylko w USA, bo w pobliskiej Austrii tez)
3) ile razy byly dokonywane zmiany podzialu administracyjnego w Polsce
i ile takich zmian nas czeka (np Ursynow - dzielnica w Warszawie, byc
moze znajdzie sie poza granicami Warszawy; co wtedy zrobic z nazwami
domen uzytkownikow z Ursynowa ?)

serdecznie pozdrawiam
cezar rozluski
cpr_at_IGF.EDU.PL