Re: Alex w Toruniu

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Fri 20 Oct 1995 - 13:38:47 MET

Gregorio Kus (grego_at_RMnet.IT) wrote:
: On Thu, 19 Oct 1995 11:24:58 +0100, Maciej Kozinski wrote:

: w Stanach), jest sporo ludzi, ktorzy "wlaczyli sie" do
: internetu lata temu i po dzis dzien uzywaja sprzetu
: z jakim zaczeli.Czesto np. modemow 1200 czy 2400 bps.

Ja tez mam do dzis modem 2400 bps i czasem czytam poczte,
jesli z jakichs powodow musze ja przeczytac np. wieczorem,,kiedy nie jestem
w pracy. Argument ten trafia mi do przekonania, mimo, iz nigdy nie mialem
pretensji do kogos, ze umiescil wielka sygnature, a ja ja odczytywalem
przez modem (mimo, ze telefony w Polsce naprawde kosztuja niemalo).

: Dla ludzi z modemem 1200 bps - takie sygnatury jak Twoja
: to po prostu strata czasu i pieniedzy. To utrapienie.

Zmniejszylem rozmiar sygnatury. Z czasem pewnie zmniejsze go jeszcze
bardziej. Co prawda Internetu uzywam glownie do celow sluzbowych i jest
malo prawdopodobne, aby ktos czytal moj apoczte przez modem, a raczej moze
mu sie przydac numer telefonu sluzbowego, ale coz - zasady sa zasadami -
najwyzej ktos bedzie tracil niepotrzebnie czas usilujac znalezc numer do
mnie.

: Jest to rowniez utrapienie dla ludzi, ktorzy (jak ja
: np.) maja zwyczaj drukowac maile, przynajmniej z tych
: bardziej interesujacych mailinglist. Wydruki skladajace
: sie w >50% z sygnatur (typowe na polskich mailing-listach)
: to tez strata czasu, papieru, pieniedzy. Dobrze ze
: przynajmniej Twoj mailer wysyla "standartowy" znacznik
: sygnatury (tzn. linie zawierajaca wylacznie dwa minusy),
: co pozwala niektorym, co sprytniejszym programom filtrowac
: bezlitosnie. Niestety, nawet jesli ma sie taki program, to

Jak widac sa jeszcze ludzie, ktorzy wiedza, do czego sluza komputery.
Odfliltrowanie sygnatury, jesli nie jest potrzebna, podobnie, jak np.
kompresja drukowanego maila (2 strony poczty na A4 - jest taki pakiet pod
Linuxa, ktory to potrafi) - sa to przyklady, ze i sygnatura jest
niestraszna, jesli potrafi sie uzywac oprogramowania w sposob inteligentny.
Co do '--' to mozna oczywiscie wstawic go jako poczatek sygnatury, jesli
nie jest standardowo dolaczany przez mail agenta.
 Gorzej, ze nie mozna odflitrowac tresci niektorych maili, bo niestety,
pachna one Internetowym dogmatyzmem. Grego na szczescie napisal spokojnie,
rozsadnie i bez "Internetowej poprawnosci", dlaczego, jego zdaniem, powinno
byc tak, a nie inaczej. Dziekuje.

: Podrawiam
Pozdrawiam rowniez,
Maciej Kozinski

: P.S. Wiekszosc powyzszych uwag, odnosi sie rowniez
: (tym razem juz nie do Macieja) do przypadkow
: nadmiernego cytowania. Stanowczo zbyt czesto spotyka
: sie maile z ogromnym cytatem, do ktorego na koncu,
: jako odpowiedz, dodane jest jedno zdanie.

Czesto po kilka listow w jednym.

--
           Maciej Kozinski          | Internet: