Re: VRML - ulica Modzelewskiego, Warszawa

Autor: Jacek Szamrej (JASZA_at_samba.iss.uw.edu.pl)
Data: Fri 20 Oct 1995 - 13:12:10 MET

> Zafascynowany tym opisem postanowilem obejrzec strone. Dysponowalem
> tylko zwykla stacja robocza z X Windows, bez zadnego systemu graficznego
> 3D. Uzylem przegladarki vrweb, napisanej przy pomocy biblioteki Mesa
> (odpowiednik OpenGL zrealizowany software"owo nad X Windows).
> Niestety scena z wlaczonym cieniowaniem wygladala dosc slabo, prawie
> wszystko bylo zolte. Moze sloneczko za mocno swiecilo? :-)

Ja ogladalem te scene w WebSpace na SGI Indy, WebView (tylko na SGI)
oraz w domu na PC WebSpace pod Win '95.
Wygladalo to w miare podobnie.
Jesli ogladales to w nocy, to istotnie moglo byc zolte, poniewaz
dalem zoty kolor oswietlenia, tak jak uliczne latarnie sodowe
(ale moze przesadzilem z ta zolcia).
W dzien scena oswietlana jest kolorem bialym.

> Mimo to podziwiam pionierskie proby stworzenia polskich scen. Sam
>jeszcze sie
> nie odwazylem

Trzeba probowac.
Ulica Modzelewskiego spodobala sie ludziom z SDSC i umiescili ja
w przykladach w kategorii "Home Spaces - Personal", gdzie dominuja
ludzie z SGI.
Mozna to zobaczyc :
http://rosebud.sdsc.edu/SDSC/Partners/vrml/examples.html
(to juz drugi przyklad VRMLi z Polski)

W najblizszych dniach moze uda mi sie stworzyc nastepne VRMLe
zwiazane z naukami spolecznymi, to pozwole sobie o tym napisac.

Pozdrowienia,
Jacek Szamrej jasza_at_samba.iss.uw.edu.pl
Center for Complex Systems,
Institute for Social Studies, Univ. of Warsaw, Poland