Re: Prasa.pl

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 20 Oct 1995 - 11:33:11 MET

> Date sent: Thu, 19 Oct 1995 09:16:32 +0100
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: Konrad Plich <konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl>
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Prasa.pl

> Jak cos takiego pisze facet, ktory podaje swoj adres ...wsp.krakow.pl
> (bez zadnego edu w srodku :-) to w jego ustach wpychanie
> innym czlonu com brzmi jak wyraz daleko posunietej schizofrenii.
> Chyba ze autor preferuje system regionalny (pierwszy jego adres
> przeczy takiej tezie :-) i wyobraza sobie mozliwosc rejestrowania
> [...]
Zanim zaczniesz mi prawic zlosliwosci, badz laskaw najpierw przeczytac
wszystkie moje postingi w sprawie projektu nazw domenowych opracowanego przez
PSI, jak rowniez sam ten projekt. Zgadzam sie w 100% z tym co napisano w
projekcie (zreszta sam bylem pomyslodawca tego zapisu, ze):
1) instytucje o zasiegu *lokalnym* rejestruje sie *przede wszystkim w
domenach regionalnych*.
2) instytucje o zasiegu *ponadlokalnym* (np. TPSA) rejestruje sie w domenach
funkcjonalnych .com, .edu, .gov itp.
3) mozna zarejestrowac w domenie funkcjonalnej instytucje o zasiegu lokalnym,
ale jezeli jest ona (tzn. jej nazwa) unikalna w skali kraju (np. agh.edu.pl,
ale nie wsp.edu.pl, bo uczelni o takiej nazwie jest do diabla i troche).
4) *nie ma rejestracji bezposrednio w domenie .pl !!!*
Co do uwag na temat hierachicznosci DNS'u, podpisuje sie pod tym obydwiema
rekami. I uwazam nazwy typu miasto.tpsa.COM.pl za jedyne sensowne w przypadku
tak duzej firmy.
Rejestracja firm bezposrednio w .pl wlasnie jest zaprzeczeniem
hierarchicznosci; to tak, jakby wszystkie pliki w komputerze wpychac do
glownego katalogu. Dlatego jestem za .com, .edu itd. (no i ze wzgledow
kompatybilnosci z tradycja historyczna :-))
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl