Re: Emily w Toruniu

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Thu 19 Oct 1995 - 13:37:07 MET

Rafal Maszkowski (rzm_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl) wrote:
: : Piotr Kucharski (chopin_at_sgh.waw.pl) wrote:
: : : Maciej Kozinski napisal(a):
: : : > Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: : : > : Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1) wrote:

itd itd...

: Slusznie. Emily pisze:
[wyciete]

: (z: Emily Postnews Answers Your Questions on Netiquette)

: cichy wielbiciel Emilii - R.

Tak sobie czytam te postingi i oczom nie wierze. Najpierw Rafal zalowal 256
kbps uzytkownikom Alexa, podczas gdy miesiac wczesniej to samo lacze
zapchal multicastem. Teraz zas probuje zobowiazywac innych do
przestrzegania dokumentow mogacych byc co najwyzj deklaracja woli, ale nie
aktem prawnie obowiazujacym. Do poruszonego przeze mnie problemu nawet nie
raczyl sie ustosunkowac, bo i po co? Wystarczy, ze jest jakies narzedzie,
ktore odpowiednio uzyte zawsze pozwoli przywalic niewygodnym i realizowac
wlasne cele. Co zas do informacji zawartej w stopce, to jak np. odroznic do
ktorego A. Skowronskiego chcemy napisac (na UMK jest trzech Panow o tym
nazwisku), jesli istnieje wspolna obsluga poczty dla calej domeny
uni.torun.pl (jest taki projekt)? Tu slepe wyznawanie tego typu zasad nie
pomoze. Nikt natomiast nie przekona mnie, ze trzeba nadawac sobie
identyfikatory typu "chopin", "beethoven", "walesa". I znowu - na to
dokumentu nie ma - wiec problem tez nie istnieje dla Internetowych
formalistow.
 Poniewaz jest to ktorys z kolei przyklad, ze polskiemu Internetowi grozi
cos na ksztalt Political Corectness, osmielam sie przypomniec czlonkom PSI,
a zwlaszcza wladzom tego stowarzyszenia (skadinad wielu z nich to
zasluzeni Internauci, ktorych bardzo cenie), ze nie moze ono stanowic prawa
obowiazujacego w Internecie, co najwyzej moze wydawac wlasne deklaracje
intencji, do ktorych przestrzegania zobowiazani sa _wylacznie_czlonkowie_
tego stowarzyszenia. W tym miejscu zaznaczam, ze czlonkiem PSI nie jestem i
nie musze sie stosowac do ich postanowien (vide projekt dokumentu kazacy po
sieci).
 Internet nie jest niczyja wlasnoscia - ani moja, ani PSI, ani Rafala
Maszkowskiego. Nie ma zatem rownych i rowniejszych.

Maciej Kozinski

: --
: Rafal Maszkowski rzm_at_mat.uni.torun.pl http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
: Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec

--
           Maciej Kozinski          | Internet: