Re: Prasa.pl

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Wed 18 Oct 1995 - 15:25:42 MET

Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl) wrote:

: Poza tym mam jeszcze kilka pytan zwiazanych z DNS do ogolu.

Jak rozumim, chodzi o poznanie zdania wielu osob, wiec odpowiem bez
sprawdzania, czy ktos juz zaprezentowal jakies poglady :)

: - czy mozna rejestrowac wiecej niz jedna domene dla jednej instytucji np.
: dec.com.pl, digital.com.pl

Cisnie mi sie na usta/palce prosta odpowiedz "nie". Zastapie ja jednak
duzo delikatniejszym "Po co?" - osobiscie nie widze powodu, dla ktorego
mialyby miec miejsce takie praktyki.

: - jak rejestrowac domeny dla pojedynczych osob (nie firm). Np. w Austrii to
: zrobili rejestrujac osoby w specjalnej domenie priv.at.

Hmm... I tym razem najchetniej bym odpowiedzial "nie", bo to IMHO jedynie
snobizm/ekstrawagancja. Przyjmuje, ze konto maja i tak u jakiegos
provider'a; jesli sa _podpieci_ laczem dzerzawionym, to nalezy sie
glebiej zastanowic, ale w tym wypadku raczej "tak".
No i pozostaje problem konfliktu nazw(isk)...

: - co sadzicie o oplatach za rejestracje, utrzymanie domen.

Generalnie nie sadze, zeby usluga "wpis w DNS" musiala byc darmowa. Do
konkretnej odpowiedzi brakuje mi informacji, o jakiej wysokosci kwotach
mowimy. Jesli to bedzie kilka PLN jednorazowo i potem kilka PLN miesiecznie,
to IMHO jest to OK.

: - czy dopuszczac rejestracje tylko rekordow MX na maszyne Providera, na
: ktorej firma ma tylko konto.

Raczej nie. Tez wolalbym odpowiedziec zdecydowanie "nie" (bo jak firma
czuje sie taka wazna, to moze sobie pozwolic na dolaczenie chocby
dzierzawa asynchonicznie), ale mozliwosci uzyskania laczy dzierzawionych
w Polsce sa tak tragiczne, ze...

: - czy rejestrowac domeny dla firm zagranicznych, ktore nie istnieja w Polsce.

Nie. Dlaczego mielibysmy to robic? Czy w kraju, w ktorym istnieja te firmy,
nie maja one mozliwosci rejestracji?

: - czy mozna rezerwowac domeny do ich przyszlego uzytku, jesli tak to na
: jak dlugo.

I tak, i nie - zalezy od tego, jak rozumiemy slowo "rezerwacja". Jesli chodzi
o zasade, ze np. PSE nie moze sobie zarejstrowac domeny IBM[.COM].PL, to
jak najbardziej tak. Jesli chodzi o tworzenie jakiejs domeny juz teraz,
"bo za rok bedziemy dolaczali siec do Internetu", to raczej nie; chociaz,
jesli bedzie to platne, to jak tak bardzo chca zaplacic...

        Leszek.

| lech7_at_pse.pl 2:480/33.7 - REAL programmers use INTEGERS - |
| My personal opinions are just mine. |
| If there is anyone I speak for, then most likely it's me. |