Re: Prasa.pl

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 17 Oct 1995 - 17:07:46 MET

Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl) wrote:

: On Tue, 17 Oct 1995, Wojciech Myszka wrote:

: > Ta dyskusja jest dla mnie meczaca i monotonna. Wszyscy godza sie, ze
: > najlepiej by bylo przeniesc sie w strukture amerykanska...

: Nie wszyscy. Ja jestem za domenami regionalnymi dla malych firm,
: instytucji i organizacji, dla ktorych da sie okreslic przynaleznosc
: terytorialna oraz rejestracje w domenie pl ( lub {edu,com,gov...}.pl )
: dla duzych firm ogolnopolskich, ale to jest tylko moje osobiste zdanie.

No to tak naprawde tez jestes za struktura amerykanska - bo, o czym wszyscy
zdaja sie zapominac (a ja uparcie przypominam n-ty raz) w USA tez maja
domeny terytorialne pod domena .us - wg stanow (np. ca.us, il.us, wa.us, etc.).
I tam przede wszystkim rejestruja sie osoby prywatne, a takze np. samorzady
itd. - mala probka z USENETu:
WAS_01.co.alameda.ca.us
acme.freenet.columbus.oh.us
adastra.cvl.va.us
ads.tdh.state.tx.us
abel.richland.cc.il.us
anjhurin.atl.ga.us
annex001.ridgecrest.ca.us
brecher.reno.nv.us
btoy1.btoy1.rochester.ny.us
bull.ncdcc.cc.nc.us
bulldogs.ccsd.k12.co.us
Jak widac czlon trzeci od konca to czesto jest nazwa miasta (Alameda, Columbus,
Ridgecrest) albo jej skrot (atl.ga.us = Atlanta, Georgia), ale nie zawsze - np.
gould.pvt.k12.me.us to nie jest miejscowosc o nazwie K12, tylko taki ichni
"Internet dla Szkol" (K12 to szkoly 12-letnie) w stanie bodaj Minnesota.
I powtorze jeszcze raz: Amerykanie sie swietnie obchodza bez *.press.us,
nie przyszlo tez im do glowy whitehouse.us (tylko jednak whitehouse.gov).
Dlaczego my musimy sie silic na oryginalnosc?

--
                       Szymon Sokol -- Network Manager
U    U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center