Re: Prasa.pl

Autor: Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl)
Data: Tue 17 Oct 1995 - 16:04:32 MET

On Tue, 17 Oct 1995, Wojciech Myszka wrote:

> ---
> Ta dyskusja jest dla mnie meczaca i monotonna. Wszyscy godza sie, ze
> najlepiej by bylo przeniesc sie w strukture amerykanska...

Nie wszyscy. Ja jestem za domenami regionalnymi dla malych firm,
instytucji i organizacji, dla ktorych da sie okreslic przynaleznosc
terytorialna oraz rejestracje w domenie pl ( lub {edu,com,gov...}.pl )
dla duzych firm ogolnopolskich, ale to jest tylko moje osobiste zdanie.

> Juz teraz mamy w domenie pl _oprocz_ domen terytorialnych (nazwy sa rozne:
> pelne nazwy miast nowy-sacz czy starachowice na przyklad, ale i skroty
> wlocl, stalwol). Powolano tez szereg domen, ktore nie pasuja:
> computerland.pl
> gazeta.pl
> gsw.pl (????)

To jest Gliwicka Spolka Weglowa, z oddzialami na terenie calego Slaska

> malkom.pl
> nask.pl
> pol.pl
> pse.pl
> rsw.pl (czyzby duch Robotniczej Spoldzielni Wydawniczej?)

To jest Rybnicka Spolka Weglowa, jw.

> telbank.pl
> ternet.pl
> tpcom.pl
> tpsa.pl
> usenet.pl
>
> Nikomu nie odpowiada byt "prasa.pl". Wszyscy (??) sa za prasa.atm.com.pl

Ja nie jestem za prasa.atm.com.pl. Jesli firma ATM obsluguje komercyjny
serwer ikp.atm.com.pl i wszyscy ich klienci maja adres
user_at_ikp.atm.com.pl to dlaczego akurat dziennikarze maja miec inne adresy?

> (jakas gazetka zakladowa firmy ATM?). Jezeli sdp zechce firmowac taka
> domene to nie bedzie sprzeciwu na sdp.org.pl, ale prasa.org.pl (ktorej nie
> firmuje nikt jest niedobra!). O co zatem chodzi?

Jesli takie Stowarzyszenie by powstalo to oczywiscie domene typu
sdp.org.pl zarejestrowalbym.

> Ja nie wiem :-(
>
> Ponoc o to zeby bylo wiadomo skad kto jest. Ja jestem z wroclawia
> immt.pwr.wroc.pl infonet.wroc.pl tez licea.wroc.pl tez. nask.wroc.pl
> rowniez z Wroclawia, choc mozna by i wroc.nask.pl (tak zrobila tpsa).

Dla mnie jest wszystko jedno czy jest domena nask.wroc.pl czy tez
wroc.nask.pl. W obu przypadkach mam tyle samo pracy z konfiguracja DNS.
Natomiast nie jest juz mi wszystko jedno czy jest tpsa{.com}.pl czy tez
tpsa.region.pl. W pierwszym przypadku u mnie jest tylko jedno odwolanie
do ich serwera DNS. W drugim przypadku dla kazdego regionu musialbym
wpisywac oddzielna delegacje.

> A skad jest mako.gsw.pl?

gsw = Gliwicka Spolka Weglowa, wiec wiadomo co to jest, a ze nie wiadomo
gdzie to jest to juz trudno. Dla microsoft.com tez nie wiadomo gdzie to jest.

> Xsinski_at_prasa.pl (lub nawet Xsinski_at_prasa.org.pl) bedzie znacznie bardziej
> czytelne niz niz to mako.gsw.pl. Xsinski_at_prasa.atm.com.pl to dla mnie z
> adresu jednak pracownik ATM :-(

Dla mnie adres Xsinski_at_prasa.pl nic by nie mowil.

Irek