Re: Prasa.pl

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl)
Data: Wed 11 Oct 1995 - 19:08:57 MET

Piotr Pogorzelski pisze:

[...]
> Co ma wolnosc prasy do nazewnictwa domen ??

 Tu jak najbardziej slusznie: podpieranie ideologia to wg. mnie
kiepski pomysl. Nie bede sie nizej powtarzal, ale mozna wetknac
wszedzie gdzie pisze "konstytucyjna zasada" i "ustroj". Dac prasie
co prasowe nie oznacza, ze ma byc nad wszystko we wszystkim !

[...]
> A ja walendziak_at_tvp.com.pl. Mamy 1:1, co dalej?

 Patrz nizej. Ja NIE lubie wstukiwac rzeczy zbednych, a chyba mi nie
powiesz ze grozi pomylenie z walendziak_at_tvp.EDU.pl ??

> Nie jest potrzebna.

 Ok. Zeby byla jasnosc: ja nie jestem za domena funkcjonalna dla prasy,
ale dla pomijania WSZELKICH zbednych kawalkow wtedy, kiedy ma to sens.
 Nie bede sie domagal domeny .pl dla mojej firmy, ktora ma jedna siedzibe,
ale uwazam ze takie Sieci Energetyczne tudziez tvp (wiem, TV Polonia
tez zechce tego skrotu - ale jak obie beda w .com to bez roznicy, tez
sie pogryza !), agh itd. powinny byc - a przynajmniej MOC byc - dostepne
bez .cos-tam przed .pl. Uzycie "6 wielkich" domen jest czysta strata
miejsca i moich palcow -:) Jestem za domena geograficzna, oczywiscie
jak ktos chce mieszkac w .com.pl to mu dac.

> Tak, gdyby byla potrzebna.

 i kazdemu, kto jest kompetentny i zobowiaze sie, ze jesli domena
jest "prasa" do bedzie dla prasy ! (oczywiscie, .agh i .pse narzucaja
mniej zobowiazan -:)). Dotyczy wycietych nizej zdan, wszyscy zgodni
ze "jesli" to "atm moze administrowac". ok.

> w domenie prasa.pl? Czy wszyscy w redakcji beda mogli otrzymac konta,
> czy tylko dziennikarze. Uwazam, ze to nie jest argument.

Wedle mnie pisze "prasa", a nie dziennikarz ! Czyli korektor i zecer
(zajmuje sie tym ktos ? Bo jak czytam gazety i czasopisma to odnasze
wrazenie ze fachowcy/wladze ds. prasy sadza, ze po wrzuceniu do komputera
wyjdzie cos, co ja MUSZE czytac. NIE CHCE !! - mam na mysli jakosc skladu)
tez ! (Wlasnie widze ze wtyczka w nawiasie jest dluzsza od wlasciwego zdania
ale nie bede zmienial -:))

> A ja uwazam, ze pisanie nazw zamiast numerkow, ma ulatwic zapamietanie
> niektorych adresow, a przy okazji niesc dodatkowa informacje.
> Tak jak adres na kopercie. Jesli sie pisze na uniwersytet to mozna sie
> czegos spodziewac. Czego innego jak sie pisze do firmy.
> A jak chce wiedziec wiecej to biore informator.

Yes, sir !!! Jaka dodatkowa informacje, wedlug ciebie, niesie
tvp.COM.pl ?? Szczegolnie jak ma byc "6 wielkich" ? Ze nie .EDU ?
 Dziekuje, obejde sie...

> Jak kazda inna.
Z wyjatkiem geograficznych (ok, jestem zlosliwy -:)).

[...]
> A moze rejestrujmy wszystko w pl. GazetaWyborcza.pl, serio. Dlaczego zamiast
> com wprowadzac prasa/sluzbazdrowia/prawnicy/hutnicy/... /. Jak wycinac
> to wycinac.

Hm... Wlasnie caly czas jestem za. I chyba GazetaWyborcza ze wzgledu na
powszechna znajomosc obiektu "co to jest Gazeta...) POWINNA miec domene.
 Problem, owszem, widze: czy GlosZabrza (i_RudySlaskiej, nim mnie ktos zza
miedzy uszkodzi !) tez ma miec swoja ? Moim zdaniem - moze !
 GazetkaSzkolyPodstawowejW.... - niekoniecznie -:(

> A to uwazam za blad. Trzeba podjac decyzje i byc konsekwentnym.
> Jak bedziemy doswadczalnie sprawdzac wszystkie teorie, to niedlugo
> bedzie latwiej sie orientowac po numerkach. O, 148.81.... Ci zaczeli
> circa 1991 . Itd.

 W tym cos jest. Ja jestem za konsekwentnym dawaniem wszystkim
"rozleglym" lub "znanym" prawa do .pl.

> piotr pogorzelski ppogorze_at_ippt.gov.pl

I z innego listu:

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> pisze:
>na co Janusz Harkot odpowiada:
>>
>Ot i wlasnie. W zadnym kraju na swiecie nie rozszerza sie listy domen
>funkcjonalnych, o ile takie w ogole sa w danym panstwie stosowane, poza
                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
A jak NIE sa stosowane ???

>"wielka szostke": .edu,.com,.org.,.gov,.mil,.net. Dlaczego w Polsce zawsze
>i w kazdej dziedzinie ktos usiluje byc "madrzejszy" od calej reszty swiata,
>nie baczac na sprawdzone bylo nie bylo rozwiazania?

Czyli wszycy w .COM ? Nie zauwazylem, zeby WAT byl w .MIL, a co to jest
chyba wszyscy wiedza...

>Darkiem dogadaja. Jestem natomiast zdecydowanie PRZECIW prasa.pl jako
>kolejnej domenie top-level. A zwlaszcza jezeliby to miala byc nadrzedna
>domena dla gazet, np. wyborcza.prasa.pl. NIE!

Dobrze. To pozostaniemy przy GazetaWyborcza.pl ? -:)

>Chcialem przypomniec zapomniana chyba przez Ciebie zasade brzytwy Ockhama:
>nie mnozyc bytow ponad potrzebe.

Popieram. .COM nie jest potrzebny, chyba ze ktos CHCE sobie dostawic
4 litery.... (dobra - znaki niepuste -:)).

> Jaroslaw Rafa

        Gotfryd