Re: Prasa.pl

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 11 Oct 1995 - 16:20:36 MET

Wladek Majewski pisze:
> [...]
na co Janusz Harkot odpowiada:

> moze i nikogo to nie interesuje ale jakas tradycja w Internecie jest
> od najstarszych czasow bylo ze uczelnie to edu, komercyjne to com
> jakies cos a'la fundacje to org, a net to instytucje scisle zwiazane
> z zapewnieniem polaczen sieciowych (ale nie komercyjne)

Ot i wlasnie. W zadnym kraju na swiecie nie rozszerza sie listy domen
funkcjonalnych, o ile takie w ogole sa w danym panstwie stosowane, poza
"wielka szostke": .edu,.com,.org.,.gov,.mil,.net. Dlaczego w Polsce zawsze
i w kazdej dziedzinie ktos usiluje byc "madrzejszy" od calej reszty swiata,
nie baczac na sprawdzone bylo nie bylo rozwiazania?
Moim zdaniem to jest jedyny i wystarczajacy argument przeciwko *wszelkim*
nowym domenom funkcjonalnym, nie tylko prasa.pl, ale takze prawo.pl,
rolnicy.pl, prv.pl itd.
Jestem zdecydowanie za domena (czy tez pojedynczym serwerem) przeznaczonym dla
ogolu dziennikarzy, i jestem za tym, zeby mial on "prasa" w nazwie. Czy to
bedzie prasa.com.pl, prasa.org.pl czy prasa.atm.com.pl - niech sie juz Irek z
Darkiem dogadaja. Jestem natomiast zdecydowanie PRZECIW prasa.pl jako
kolejnej domenie top-level. A zwlaszcza jezeliby to miala byc nadrzedna
domena dla gazet, np. wyborcza.prasa.pl. NIE!
Wladku, nie rozumiem zupelnie Twojego uporu w usilowaniu przekonania nas, ze
prasa nie jest .com. To przeciez chyba oczywiste dla kazdego ze jest. A
przeciez .com nie wyklucza, ze robi sie pewne rzeczy za darmo - firmy .com na
calym swiecie sponsoruja przeciez najrozniejsze rzeczy. .com takze nie
wyklucza tego, ze firma nalezaca do tej domeny ma jakas "szczegolna role w
spoleczenstwie", jak to twierdzisz nt. mediow.
Chcialem przypomniec zapomniana chyba przez Ciebie zasade brzytwy Ockhama:
nie mnozyc bytow ponad potrzebe.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl