Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 16:50:57 MET

> Date sent: Tue, 10 Oct 1995 16:44:29 +0100
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: Darek Wichniewicz <darekw_at_atm.com.pl>
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Pytanie do wszystkich

> Oplata za przeslanie dokumentu WWW (powiedzmy 100 KB) z dowolnego miejsca
> Polski na nasz serwer nie powinna wynosic wiecej niz:
> 100*1024*10/9600/60 + 2 * 0.84 = 3.17 zl
> 100KB * 10 bitow / 9600 bps / 60 + 2 minuty na polaczenie * stawka za minute
> rozmowy ponad 100km
>
> trzy zlote siedemnascie groszy

> [...]
Fajnie, wyobrazam sobie taka redakcje, ktora wstawia tylko swoje dokumenty na
WWW, a poza tym:
a) nie uzywa maila
b) jej dziennikarze nie "grzebia" po sieci w poszukiwaniu informacji
(przeciez do tego tez, jezeli nie przede wszystkim, dziennikarzowi ma sluzyc
Internet!)
Mysle ze nie przesadze, jezeli stwierdze, ze trzeba tu wziac wspolczynnik
rzedu 5, czyli rzeczywiste rachunki beda co najmniej 5 razy wyzsze.
Znany mi dziennikarz uzywajacy Internetu placi 70 zlotych miesiecznie przy
polaczeniu *lokalnym*.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl