Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Darek Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 13:23:20 MET

>To zalozcie odpowiednia organizacje, stowarzyszenie i wtedy mozna
>uzywac takiego adresu.

Z tym nie ma problemu, firme mozna zarejestrowac w ciagu kilkunastu dni,
tylko pytanie - CO TO ZMIENI - po co zmuszac do zabawy w kotka i myszke i
prob przechytrzania NASKU. Powod "puszczenia" dyskusji w sieci (uzgodniony
pomiedzy ATM i NASK) byl prosty - jesli okarze sie, ze wszyscy sa przeciw,
to i ja nie bede sie upieral, choc chcialbym wiedziec, KTO w Polsce decyduje
o rejestracji nazw? NASK, PSI czy jeszcze ktos.

>Jesli to robi atm.com.pl to zrobcie
>atm-prasa.com.pl. Bo co bedzie jesli jakas inna firma tez bedzie
>chciala podjac taka akcje? Domena juz zarejestrowana i pomysl odpada?

Oczywiscie - domena juz zarejestrowana i pomysl odpada. Podobnie jak moje
konto nazywa sie <darekw>, bo w adres darek_at_atm.com.pl juz istnial.

>Adres powinien byc na tego kto to robi, a nie jakies abstrakcyjne,
>ogolne nazwy.

Patrz domeny com.pl, waw.pl, org.pl itp - ani slad informacji o tym kto je
prowadzi. Z drugiej strony jedyna domena, ktora wywolala duzy sprzeciw to
gazeta.pl - tu nawet mamy nazwe firmy w domenie.

>A jak ktos bedzie chcial dawac konta pocztowe za darmo _wszystkim_ to
>sobie ma zalozyc poczta.pl albo email.pl ? Albo lepiej nauka.pl.

To tez istnieje domena edu.pl, choc NASK nie rozdaje nikomu nic za darmo,
pieniadze na budowe sieci poszly z KBN, czyli budzetu, czyli (miedzy innymi)
moich podatkow. ATM rozdaje dostep do Internetu prasie za darmo, finansujac
to z wlasnych pieniedzy.

Pozdrowienia
Darek Wichniewicz
ATM - Dzial Internetu