Re: Modemy na liniach "wysokiej czestotliwosci"

Autor: Michal Krzeminski (mike_at_polbox.com.pl)
Data: Thu 21 Sep 1995 - 23:31:11 MET DST

On 21 Sep 1995, Wojciech Myszka wrote:

> O ile sie orientuje takie rozwiazanie bylo (bywa ??) stosowane gdy brakuje
> linii a koniecznie trzeba zalozyc komus telefon. Wowczas po jednej parze
> drutow mozna organizowac wiecej niz jeden kanal przesylu informacji.

Prawdopodobnie chodzi Ci o linie na koncu ktorej jest jakis demultiplekser
i robi "z jednego druta np. cztery" - nie wiem dokladnie jak brzmi nazwa
urzadzenia stosowanego (?) przez tpsa, jednak czytalem, ze np. uzytkownikom
w USA i Kanadzie sprawiaja one mase problemow przez takie czynniki jak
po pierwsze - ciecie pasma (bardzo strome filtry), po drugie niekozystne
efekty typu Phase Jitter ktorych modemy baaardzo nie lubia, nie wspominajac
juz o najrozniejszych znieksztalceniach ksztaltu przenoszonej fali.
Oczywiscie
moga byc rozwiazania lepsze i gorsze, ale generalnie nie jest to nic dobrego
dla lacznosci modemowej.

| Greetings, | uucp.polbox.com.pl |
| Michal Krzeminski "Psychop" | or polbox.com.pl |
| mike_at_uucp.polbox.com.pl or mike_at_polbox.com.pl | 2048k Fiber Optic Link |