Re: Czy placi sie w Polsce za zarejestrowanie domeny ?

Autor: Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl)
Data: Mon 18 Sep 1995 - 11:30:23 MET DST

On Mon, 18 Sep 1995, Michal Krzeminski wrote:

> Z tego co mi wiadomo oplata za rejestracje domeny jest chyba zawarta
> w oplacie NASK za podlaczenie do sieci - przynajmniej moja firma rejestrujac
> *.polbox.com.pl tak wlasnie zostala potraktowana. Jest jednak maly
> kruczek - nie majac wlasnego DNS mozna zarejestrowac w domenie tylko 10
> maszyn, za nastepne chyba trzeba cos doplacac, natomiast postawiwszy
> wlasny NS ma sie problem oczywiscie z glowy, jako i ja uczynilem :)

W odpowiedzi powyzej jest pare niescislosci. Za rejestracje domeny w Polsce
nie placi sie w tej chwili. W oplacie za podlaczenie do sieci Internet w
NASK jest zawarty koszt dzierzawy portu oraz oplata za skonfigurowanie
tego portu, nic ponadto. Nie rozumiem co Pan ma na mysli piszac:

moja firma rejestrujac *.polbox.com.pl tak wlasnie zostala potraktowana

Rzeczywiscie w NASK-u mamy zasade, ze jesli my robimy dla naszego klienta
DNS to moze on zawierac do 10 komputerow. Jesli tych komputerow jest
wiecej to po prostu tego nie robimy i klient musi sobie serwera DNS
zrobic sam. Nie ma oplat za dodatkowe komputery w domenie obslugiwanej
przez nas.

Byc moze w przyszlosci zostana wprowadzone oplaty za obsluge (i byc moze
delegacje) DNS, ale w tej chwili ich nie ma.

Irek

---
Ireneusz Neska                           |  E-mail: irek_at_nask.org.pl
Research and Academic Network in Poland  |  Tel/Fax: (+48 22) 268000
Bartycka 18                              |  Tel: (+48 22) 200381 x. 843, 852
00-716 Warsaw, Poland                    |  NIC-Handle: IN3