Re: Jak ominac TP S.A.

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 13 Sep 1995 - 07:44:08 MET DST

On Tue, 12 Sep 1995, Michal Mosiewicz wrote:

> Tak mozna byloby powiedziec zakladajac, ze TP wykorzystuje do
> maksimum swoje zasoby finansowe i nie ma juz wiecej pieniedzy na
> wystarczajaco szybkie realizowanie potrzeb rynku.
Podstawowa niescislosc. Duzy zysk netto jest osiagany po to zeby go w
calosci zainwestowac + oczywiscie kredyty. Kolejny z kanonow ekonomii:
inwestyje sie z zysku netto. I to w calosci, poniewaz np. pensje w TP
S.A. sa (przynajmniej z porownania na naszym podworku) nizsze niz pensje
pracownikow Poczty, do ktorej TP S.A. doplaca ( a napewno doplacala
ostatnie dwa lata) kilka bilionow zlotych rocznie(zgodnie z ustawa)
 To ze inwestowanie nie jest oparte tylko na zyskach netto wydartych
szarym abonentom mozna wywnioskowac np. z raportu opublikowanego w
Rzeczypospolitej, w ktorym bylo napisane ze zyski owszem wysokie, ale
kredyty zbyt wysokie i TP S.A. stoi na krawedzi utraty plynnosci
finansowej. Przypomniec tu nalezy slowa Michala Jankowskiego. Nie jest
latwo finansowac inwestycje dla 3 milionow abonentow nawet
astronomicznymi zyskami z 2 abonetow pracujacych piec lat temu. A ilu z
tych abonentow "przesiadlo sie" ze Strowgerow na centrale cyfrowe?
> udzielic jest prostolinijnej odpowiedzi, ale pokazcie troche
> profesjonalizmu i dostarczcie nam troche konkretnych faktow i liczb,
> dlaczego juz wiecej z TP wycisnac sie nie da.
Uprzejmie prosze nie traktowac mnie jak glownego ekonomiste i rzecznika
TP S.A. w jednej osobie. Jestem prostym inzynierem "ze wsi" i moge sie
wykazac profesjonalizmem jak ktos mnie zapyta o np. transmisje cyfrowa.
Wszystko co tutaj pisze jest oparte nie na bilansie firmy a na tym co
wyczytam w prasie ogolnopolskiej, wiec zarzut ze zdradzam polgebkiem
tylko czesc ogromnej wiedzy tajemnej jaka posiedam jest _niestety_
niesluszny.
                                Konrad

| Konrad Plich |
| Telekomunikacja Polska S.A. | email: |
| Zaklad Telekomunikacji | konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl |
| w Piotrkowie Tryb. | konradpl_at_zpk.u.lodz.pl |