Re: Jak ominac TP S.A.

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_pdi.lodz.pl)
Data: Tue 12 Sep 1995 - 23:27:28 MET DST

On 12 Sep 95 at 18:54, Konrad Plich wrote:

> 1. Jesli potrzebuje 1000 osob a pieniedzy wystarcza na 500 to zaklada sie
> najpierw tym ktorzy dluzej czekaja.
> 2. Jesli w danym miejscu potrzebuje telefonu 1000 osob a pieniedzy
> jest na 1500 to budujemy 1200 a 300 w miejscu w ktorym ktos czekal
> 12 lat. Natomiast nie budujemy od razu 1500 z nadzieja az sie ktos
> namysli w pierwszym miejscu.

Tak mozna byloby powiedziec zakladajac, ze TP wykorzystuje do
maksimum swoje zasoby finansowe i nie ma juz wiecej pieniedzy na
wystarczajaco szybkie realizowanie potrzeb rynku.

Jak wiec sie to dzieje, ze wciaz slyszymy o wspanialych wynikach
finansowych TP. Jezeli sa az tak dobre, to oznacza to, ze TP powinno
dysponowac znacznymi rezerwami.

Jak dzieje sie to, ze wciaz czekajacym na telefony oplaca sie
zawiazywac komitety, wykonywac krecia prace za TP, kupowac dla TP
centrale itd...

Mysle, ze problem jest znacznie glebszy niz tylko brak rezerw
finansowych.

P. Konrad Plich mowi, ze koszt wykonania przylacza abonenckiego
szacowany jest na 2000zl. A jaki jest koszt utraconych zyskow w
skutek nie realizowania podania przez kilka(nascie) lat?

Dlaczego, zamiast prezentowac ogolnikowe poglady TP nie opublikuje
faktycznych oszacowan, i nie wykaze rachunkiem ekonomicznym, ze im
sie nie oplaca podlaczac abonentow wystarczajaco szybko. Dlaczego
nikt nie pokaze od czego jest to faktycznie uzaleznione.

Ja deklaruje, ze zawsze bede na TP najezdzal przy takich okazjach, a
szczegolnie, gdy mowi sie o czyms bez poparcia konkretnymi danymi.

Szanowni Panowie (i Panie) z TP moze nasze pytania (tj. tych z
drugiego konca kabla) sa niescisle, niedokladne i czasem ciezko
udzielic jest prostolinijnej odpowiedzi, ale pokazcie troche
profesjonalizmu i dostarczcie nam troche konkretnych faktow i liczb,
dlaczego juz wiecej z TP wycisnac sie nie da.

Pozdrawiam

Michal

WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo
tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340