Re: Jak ominac TP S.A.

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Tue 12 Sep 1995 - 13:47:35 MET DST

Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl (Michal Jankowski) wrote:

>Jacek> Otoz w istnieniu monopolu. Gdyby byla jakakolwiek inna firma
>Jacek> podlaczajaca telefon (a w jej istnieniu przeszkadza tylko
>Jacek> ustawa, nie trudnosci techniczne
>
>Nie wiem, moze sie myle, moze ktos mnie oswieci, ale nie znam zadnego
>kraju na swiecie, w ktorym bylaby mozliwosc wyboru ___lokalnego___
>operatora sieci telefonicznej.

Wlasnie Wielka Brytania. Nie dosc, ze Mercury (ktoremu ustawa o
prywatyzacji British Telcom dawala monopol na konkurowanie z nim [tak!]
przez pare lat przezucil sie wreszcie z laczenia duzych firm na
podlaczanie pojedynczych klientow, to o nawet wazniejsze operatorzy
telewizji kablowych (ktorym wolno to robic gdzies od 2 czy 3 lat)
podlaczyli juz ok. 900 tysiecy mieszkan [czytaj domow, ze wzgledu na
brytyjska specyfike]. W USA jest to ostatne ciagle zakazane ale moze sie
dosc szybko zmienic; ustawa o derefulacji lacznosci jest w Kongresie -
czyli znowu problem prawny, nie techniczny.

Zrodlo? _The Economist_, sprzed jakichs 2 miesiecy, numeru z glowy nie
podam.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland