Re: Jak ominac TP S.A.

Autor: Zbigniew J. Tyrlik (zbig_at_apk.net)
Data: Tue 12 Sep 1995 - 15:51:45 MET DST

In <2nd9d6jyj5.fsf_at_thfs1.fuw.edu.pl> Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl (Michal Jankowski) writes:

>Jacek> Otoz w istnieniu monopolu. Gdyby byla jakakolwiek inna firma
>Jacek> podlaczajaca telefon (a w jej istnieniu przeszkadza tylko
>Jacek> ustawa, nie trudnosci techniczne

>Nie wiem, moze sie myle, moze ktos mnie oswieci, ale nie znam zadnego
>kraju na swiecie, w ktorym bylaby mozliwosc wyboru ___lokalnego___
>operatora sieci telefonicznej.

Hm... dawno nie byles w hameryce. W corazx wiekszej ilosci miast moge
skorzystac z CAP - competitive access provider; zaczyna sie to centrum
miast, i powoli orzprzestrzenia. W prowincjonalnym Clevelandzie ( Taki sobie
Szczecin nad jeziorkiem ) moge zamowic lokalna linie od 2 firm - bywszy
monopolista Ameritech, i PhoneNet; a za kilka dni MFS telecom, ICG, no i
polowa firm dlugodystansowych.

Tak, wiekszosc z tych firm ma wlasna siec swiatlowodowa pod miastami.

> MJ

_zjt

--
Zbigniew J. Tyrlik  DoD# 0759  FJ1200 `89-Silver...  zbig_at_wariat.org
APK on the move    	   New Phone - 216-241-7541 active Jan 09.95