Re: Jak ominac TP S.A.

Autor: Michal Krzeminski (mike_at_polbox.com.pl)
Data: Mon 11 Sep 1995 - 18:25:48 MET DST

On 11 Sep 1995, Grzegorz Szyszlo wrote:

> no wlasnie. TPSA dopuscila i dopuszcza sie razacego zaniedbywania obowiazkow
> wobec abonentow (posrednio wynika to z twego listu) a jeszcze sa tak
> cwani, ze podnosza oplaty.
> nie patrzylem w cenniki bo nie mam do nich dostepu, ale jak sie
> przedstawia porownanie oplat za telefonu u nas, i np. w stanach ?
> (ewentualnie RFN)

Nie wiem dokladnie jak w Stanach, bo nie bylem - ale za to mialem okazje
przyjrzec sie telekomunikacji w Kanadzie - tam zalozenie telefonu
(dla celow prywatnych, nalezy to odroznic od "corporate phone" za ktory
placi sie drozej, w zaleznosci w jakich okolicznosciach ma byc uzywany)
ale zalozenie zwyklej linii kosztuje typowo 27-50 CAD$ zaleznie od rodzaju
umowy (mozna sobie wybrac najbardziej dogodny wariant dla siebie). W
praktyce nie trwa to nigdy dluzej niz 7 dni w najgorszym wypadku. Nie wiem
jak ksztaltuja sie oplaty za rozmowy, bo malo rozmawialem :) ale do Polski
to wychodzilo jakies 20% taniej niz w druga strone. Oczywiscie lokalne
za friko. Przy okazji dodam, ze np. telefony komorkowe sa za darmo
(mowie doslownie ZA DARMO) - scenariusz wyglada tak: idziesz do sklepu,
bierzesz sobie phona z polki, przy wyjsciu podchodzisz do agenta firmy
telekomunikacyjnej, placisz abonament za cztery miesiace (z tego co
pamietam bardzo popularne cellphony Amigo mialy czteromiesieczny
abonament w wysokosci 38CAD czy cos takiego) i...wychodzisz ze sklepu.
Wyciskasz sobie na telefonie #69 (czy jakos tak) - cyk, pokazuje sie
automagicznie przydzielony numer. Nie mowiac juz o drobiazgach typu
darmowe rozmowy w weekend etc.

| Greetings, | uucp.polbox.com.pl |
| Michal Krzeminski "Psychop" | or polbox.com.pl |
| mike_at_uucp.polbox.com.pl or mike_at_polbox.com.pl | 2048k Fiber Optic Link |