Re: Wirus w _tekstach_ Worda!

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_pdi.lodz.pl)
Data: Sun 10 Sep 1995 - 00:22:51 MET DST

On 9 Sep 95 at 1:49, Wladyslaw Majewski wrote:

> Michale, nie pisz takich rzeczy NIGDY nawet zartem!!!
> Im bardziej obledny pomysl, tym latwiej o *dowcipnych*
> gnojow, ktorzy zechca sprawdzic swych sil....i zrobic cos
> takiego tylko "dla doswiadczenia, dla zartu", po czym
> *testowo* produkt wypuszcza...

I to wlasnie zahacza o pewien ciekawy moralny problem. Czy nalezy
mowic o czyms takim, czy nie.
Moje zdanie jest takie, ze jezeli ktos bedzie mial taka wole, zeby
zrobic komus przykrosc, to znajdzie na to 1001 sposobow.

Uwazam, ze mowienie wprost, ze cos jest mozliwe, ze bardzo
latwo jest zrobic komus glupi kawal nawet za pomoca zwyklego doc'a
przynosi wiecej dobrych stron niz zlych. A to dlatego, ze
prawdopodobnie na 10 osob, ktore uslysza taka informacje, moze jedna
(a moze nawet mniej) ja wykorzysta, ale tych pozostalych 9 nie bedzie
trwalo w blogiej nieswiadomosci, tylko zacznie z wieksza uwaga
podchodzic do danych/programow z nieznanych zrodel.

Podobna dyskusja dotyczyla kiedys, jak pamietam, mozliwosci
oszukiwania poczty i tego, ze opis jak to zrobic w praktyce mozna
znalezc w popularnym przewodniku internetowym.

Nie uchronimy sie przed niebezpieczenstwami nie mowiac o nich. Tworcy
komputerowych "psikusow" czesto dysponuja niezlym potencjalem
myslowym i sadze, ze nie potrzebuja naszych podpowiedzi - sami na to
wpadna :)

A propos psikusow, mam male pytanie. Podobno Hot Java ma taka ciekawa
mozliwosc, ze akceptuje dokumenty w postaci programow. Jako, ze nie
mam u siebie mozliwosci wyprobowania tego, chcialem sie dowiedziec od
kogos, kto moze sie tym bawil, jakie mozliwosci maja programy w Hot
Javie, czy maja one dostep na przyklad do jakis systemowych
bibliotek, czy raczej ich dzialanie zwiazane jest tylko i wylacznie z
produkowaniem sie na ekranie.

Pozdrawiam,

Michal

WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo