Re: Wirus w _tekstach_ Worda!

Autor: Wojtek Bogusz (bogusz_at_fuw.edu.pl)
Data: Sun 10 Sep 1995 - 14:47:39 MET DST

Michal> A propos psikusow, mam male pytanie. Podobno Hot Java ma taka
Michal> ciekawa mozliwosc, ze akceptuje dokumenty w postaci programow.
Michal> jakie mozliwosci maja programy w Hot Javie, czy maja one
Michal> dostep na przyklad do jakis systemowych bibliotek, czy raczej
Michal> ich dzialanie zwiazane jest tylko i wylacznie z produkowaniem
Michal> sie na ekranie.

Z tego co mowia ludzie od SUNa HotJava bardzo uwaznie zabespiecza sie
przed wroga dzialalnoscia, programy napisane w Javie maja swoja
wlasna, zamknieta przestrzen adresowa, pozbawiane sa operacji na
wskaznikach (np. tablice to prawdziwe tablice a nie wskazniki do
poczatku przestrzeni adresowej gdzie sa przechowywane jak w C),
HotJava sprawdza kazdy kod przychodzacy aby upewnic sie czy nie lamie
zasad bezpieczenstwa (odwolywanie sie do zewnetrznego kodu z
pomienieciem wewnetrznych klas HotJavy, nieautoryzowany dostep do
plikow lub sieci, nieprawidlowe wykozystywanie klas, operatorow, ...).
Oczywiscie trudno powiedziec czy nie ma tam jakiejs malej szparki. A
jak pokazuje doswiadczenie napewno sie jakas znajdzie pomimo ze ludzie
od SUNa zaklinaja sie na wszystkie swietosci ze to bezpieczne
narzedzie.

Wojtek Bogusz
| e-mail address: | Warsaw University | Hoza 69; Warszawa; Poland |
| Wojtek.Bogusz_at_fuw.edu.pl | Physics Department | tel.(+48)(2)6283031x149 |
      finger -l bogusz_at_fizyk.fuw.edu.pl for PGP Public Key
           http://info.fuw.edu.pl/persons/wojtek_bogusz.html